dc.contributor.author | Massicotte, Claudie | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T09:46:19Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T09:46:19Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44563 | |
dc.description.abstract | Chronotop literatury romantycznej, figura katedry, służył deskrypcji przestrzeni
wewnątrzludzkiej i pozaludzkiej, gdzie pola leksykalne monstrualności, rozkładu i śmierci
przeplatały się z transcendencją i świętością. U wielu autorów, np. u Chateuabrianda
i Hugo, posłużył również rozważaniom na temat czasu, nostalgii i idealizowanej przeszłości.
W przedstawionym artykule analizuje się, na ile powieść Eksplozja w katedrze
(El siglo de las luces, 1962) kubańskiego pisarza Alejo Carpentiera podejmuje romantyczny
dyskurs tematyczny i narratologiczny na temat katedry. W rezultacie widać, że te
odniesienia zezwoliły Carpentierowi na sformuloweanie własnych refleksji wobec tożsamości
latyno-amerykańskiej w jej stosunku do Europy. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;1-2 | |
dc.subject | chronotope | pl_PL |
dc.subject | D'Alejo Carpentier | pl_PL |
dc.subject | Latin American literature | pl_PL |
dc.title | Espace et temps de l'identite latino-americaine : la figure de la cathedrale dans "Le siècle des lumieres" D'Alejo Carpentier | pl_PL |
dc.title.alternative | Czas i przestrzeń tożsamości latyno-amerykańskiej. Figura katedry w powieści Alejo Carpentiera „Eksplozja w katedrze” | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 125-140 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Universite de Western Ontario | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2451-0335 | |
dc.relation.volume | 53 | pl_PL |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |