Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMassicotte, Claudie
dc.date.accessioned2022-12-08T09:46:19Z
dc.date.available2022-12-08T09:46:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44563
dc.description.abstractChronotop literatury romantycznej, figura katedry, służył deskrypcji przestrzeni wewnątrzludzkiej i pozaludzkiej, gdzie pola leksykalne monstrualności, rozkładu i śmierci przeplatały się z transcendencją i świętością. U wielu autorów, np. u Chateuabrianda i Hugo, posłużył również rozważaniom na temat czasu, nostalgii i idealizowanej przeszłości. W przedstawionym artykule analizuje się, na ile powieść Eksplozja w katedrze (El siglo de las luces, 1962) kubańskiego pisarza Alejo Carpentiera podejmuje romantyczny dyskurs tematyczny i narratologiczny na temat katedry. W rezultacie widać, że te odniesienia zezwoliły Carpentierowi na sformuloweanie własnych refleksji wobec tożsamości latyno-amerykańskiej w jej stosunku do Europy.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectchronotopepl_PL
dc.subjectD'Alejo Carpentierpl_PL
dc.subjectLatin American literaturepl_PL
dc.titleEspace et temps de l'identite latino-americaine : la figure de la cathedrale dans "Le siècle des lumieres" D'Alejo Carpentierpl_PL
dc.title.alternativeCzas i przestrzeń tożsamości latyno-amerykańskiej. Figura katedry w powieści Alejo Carpentiera „Eksplozja w katedrze”pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number125-140pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversite de Western Ontariopl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume53pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord