Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTsur, Reuven
dc.date.accessioned2022-12-08T09:39:28Z
dc.date.available2022-12-08T09:39:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44558
dc.description.abstractGroteskowość podobnie do rodzaju i wielu innych estetycznych kategorii jest tym, co Wittgenstein nazywał „otwartymi pojęciami”, które zawierają w sobie cały szereg jakości, niektóre nachodzą na siebie, inne zaś nie dają się ze sobą pogodzić. Ten artykuł bada pewną podkategorię groteski zawierającą takie własności, jak infantylna regresja i pogwałcenie tabu z perspektywy Freudowskiej i Bachtinowskiej. Artykuł omawia sonet Baudelaire'a „Olbrzymka”, balladę Villona „Ballada o grubej Małgosi”, oraz dramat absurdu Khanokha Levina „Jobs Sufferings'. Artykuł stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego pewien typ poezji poszukuje estetycznej przyjemności w ekscesach cielesności, w otwieraniu ludzkiego ciała i w jego ekskrementach. Autor. odpowiada na to pytanie przywołując klasyczne opracowania Freuda, Sandora Ferencziego, Bachtina i Gombricha, starając się oryginalnie rozwiązać ten problem.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectestheticspl_PL
dc.subjectgrotesquepl_PL
dc.subjecttaboopl_PL
dc.subjectSigmund Freudpl_PL
dc.subjectMikhail Bakhtinpl_PL
dc.titleInfantile regression, violating taboos and the grotesquepl_PL
dc.title.alternativeInfantylna regresja, pogwałcenie tabu i groteskapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number9-30pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume53pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord