dc.contributor.author | Kamińska-Jatczak, Izabela | |
dc.contributor.author | Sosnowska, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2022-10-13T13:34:51Z | |
dc.date.available | 2022-10-13T13:34:51Z | |
dc.date.issued | 2022-09-30 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43711 | |
dc.description.abstract | The article presents the subject matter of the articles that make up the fifteenth issue of “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies,” which is devoted to a reflection on Helena Radlińska’s work and her numerous fields of activity. The concept that binds the articles presented in the issue is the category of a “historical generation.” The authors, inspired by the achievements of the creator of social pedagogy, use source texts and introduce new interpretations using the achievements of world humanities. | en |
dc.description.abstract | Tekst prezentuje tematykę artykułów składających się na piętnasty numer czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, który został poświęcony namysłowi nad twórczością Heleny Radlińskiej i jej licznymi polami działania. Konceptem spajającym całość rozważań jest kategoria „pokolenia historycznego”. Autorzy zainspirowani dorobkiem twórczyni pedagogiki społecznej sięgają do tekstów źródłowych, a także wprowadzają nowe odczytania jej dokonań, posiłkując się dorobkiem humanistyki światowej. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | Helena Radlińska | en |
dc.subject | historical generation | en |
dc.subject | source material | en |
dc.subject | world humanities | en |
dc.subject | Helena Radlińska | pl |
dc.subject | pokolenie historyczne | pl |
dc.subject | materiały źródłowe | pl |
dc.subject | humanistyka światowa | pl |
dc.title | Helena Radlińska (1879–1954) i jej pokolenie historyczne – wprowadzenie w problematykę | pl |
dc.title.alternative | Helena Radlińska (1879–1954) and Her Historical Generation – an Introduction to the Issues | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 8-14 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Kamińska-Jatczak, Izabela - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.contributor.authorAffiliation | Sosnowska, Joanna - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.references | Hessen S. (1936) Recenzja pracy: Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego, „Chowanna”, r. VIII, z. 1, s. 37‒44. | pl |
dc.references | Jullien F. (2017) Une seconde vie. Commencer véritablement déxister, Paris, Éditions Grasset & Fasquelle. | pl |
dc.references | Kamińska-Jatczak I., Sosnowska J. (2022) Helena Radlińska i jej pokolenie historyczne – przykład współdziałania interdyscyplinarnego w zespole badawczym afiliowanym w Łódzkim Towarzystwie Naukowym w latach 2019–2022, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 2(15), s. 342–350, https://doi.org/10.18778/2450-4491.15.19 | pl |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Skoczylas-Namielska E. (2015) Przedmowa w: Pedagogika społeczna. Wstępy i kontynuacje, E. Marynowicz-Hetka, E. Skoczylas-Namielska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, seria: Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, t. 7, s. 7−13, https://doi.org/10.18778/7969-569-0 | pl |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2019) Helena Radlińska i jej pokolenie historyczne: uwspólnianie doświadczeń i wzajemność oddziaływań w: Dziedzictwo idei i pęknięcia międzypokoleniowe w pedagogice polskiej. Wprowadzenie do problemu, L. Witkowski (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 106‒122. | pl |
dc.references | Radlińska H. (1936) Wychowanie dorosłych w: Encyklopedia Wychowania, t. 1, Wychowanie, cz. 2, S. Łempicki, W. Gottlieb, B. Suchodolski, J. Włodarski (red.), Warszawa, Wydawnictwo „Naszej Księgarni” Związku Nauczycielstwa Polskiego, s. 814‒837. | pl |
dc.references | Witkowski L. (2014) Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia idei, umysłu, wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl |
dc.contributor.authorEmail | Kamińska-Jatczak, Izabela - izabela.kaminska@now.uni.lodz.pl | |
dc.contributor.authorEmail | Sosnowska, Joanna - joanna.sosnowska@now.uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.15.01 | |
dc.relation.volume | 15 | |