Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHilmes, Carolà
dc.date.accessioned2022-10-11T06:06:40Z
dc.date.available2022-10-11T06:06:40Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43638
dc.description.abstractProblematykę wzajemnego oddziaływania na siebie sztuki i życia - istotne zagadnienie dla współczesnych twórców, ze szczególnym upodobaniem podejmuje autobiografia jako gatunek literacki. Co skłania twórców do pisania o sobie? Jaki rodzaj autopoznania przekazują w swoich autobiografiach? Autobiografie współczesnych pisarzy umożliwiają czytelnikowi, z jednej strony, wgląd w pewien obszar twórczej indywidualności, z drugiej zaś pokazują specyficznie uwarunkowany stosunek artysty do otaczającego go świata. W przypadku autobiografii zadaniem literatury nie jest prosty opis rzeczywistości, lecz jej rozszyfrowanie za pomocą sztuki. Przykład stosunkowo mało znanych trzech autobiografii przedstawia różnorodne strategie narracyjne pisarzy oraz charakterystyczne tendencje autobiografii jako gatunku literackiego.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectKandinskypl_PL
dc.subjectKubinpl_PL
dc.subjectBarlachpl_PL
dc.subjectautobiographical writingpl_PL
dc.titleLiterarisches Doppelspiel: die autobiographischen Schriften von Kandinsky, Kubin und Barlachpl_PL
dc.title.alternativeLiteracka gra podwójna: autobiograficzne pisarstwo Kandinsky'ego, Kubina i Barlachapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number51-72pl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.relation.volume44pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord