Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojciechowska, Maja
dc.contributor.authorZielińska, Marta
dc.date.accessioned2022-08-05T12:49:43Z
dc.date.available2022-08-05T12:49:43Z
dc.date.issued2022-08-03
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42696
dc.description.abstractThe aim of the article is to present the regional tourist book market on the example of Grudziądz and the Kuyavian-Pomeranian region. Based on the analysis of literature and source data as well as interviews with employees of cultural institutions, the categories of tourism books, distribution channels and methods of its promotion were described, especially the forms of operation of bookstores, libraries, PTTK and tourist information points, as well as promotion via the Internet. Attention was paid to the forms of supporting the readership of regional books by organizing various types of festivals, book fairs, Book Discussion Clubs, literary meetings, etc. Finally, the specificity of the tourist book was characterized in the context of the forms of its promotion.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest przedstawienie rynku regionalnej książki turystycznej na przykładzie Grudziądza i regionu kujawsko-pomorskiego. W oparciu o analizę literatury oraz danych źródłowych i rozmów z pracownikami instytucji kultury, opisano kategorie książki turystycznej, kanały dystrybucji oraz sposoby jej promocji, a zwłaszcza formy działalności księgarń, bibliotek, PTTK i punktów informacji turystycznej, ale także promocji za pośrednictwem Internetu. Zwrócono uwagę na formy wspierania czytelnictwa książki regionalnej poprzez organizowanie różnego rodzaju festiwali, targów książek, Dyskusyjnych Klubów Książki, spotkań literackich itp. Na koniec scharakteryzowano specyfikę książki turystycznej w kontekście form jej promocji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;34pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjecttourist booken
dc.subjectregional booken
dc.subjectbook promotionen
dc.subjectbook advertisementen
dc.subjectpopularization of readingen
dc.subjectGrudziądzen
dc.subjectKuyavian-Pomeranian regionen
dc.subjectksiążka turystycznapl
dc.subjectksiążka regionalnapl
dc.subjectpromocja książkipl
dc.subjectreklama książkipl
dc.subjectpopularyzacja czytelnictwapl
dc.subjectGrudziądzpl
dc.subjectregion kujawsko-pomorskipl
dc.titleRynek regionalnej książki turystycznej i formy jej promocji na przykładzie Grudziądza oraz regionu kujawsko-pomorskiegopl
dc.title.alternativeThe regional tourist book market and forms of its promotion on the example of Grudziądz and the Kuyavian-Pomeranian regionen
dc.typeArticle
dc.page.number23-47
dc.contributor.authorAffiliationWojciechowska, Maja - Uniwersytet Gdański, Instytut Filologii Polskiejpl
dc.contributor.authorAffiliationZielińska, Marta - Uniwersytet Gdańskipl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.references27 Ogólnopolski Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej (2019). W: Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze [online]. Pobrano 13 sierpnia 2020 r., z: https://przegladksiazki.pttk.pl/przeglad-ksiazki-2019/pl
dc.referencesBiblioteka Miejska w Grudziądzu [online]. Pobrano 17 sierpnia 2020 r., z: http://www.biblioteka.grudziadz.plpl
dc.referencesBiblioteki publiczne w 2019 roku (2020). W: Główny Urząd Statystyczny [online]. Pobrano 20 grudnia 2020 r., z: https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5493/14/4/1/biblioteki_publiczne_w_2019_roku.pdfpl
dc.referencesBookcrossing Polska [online]. Pobrano 14 lipca 2020 r., z: https://bookcrossing.pl/pl
dc.referencesDawidowicz-Chymkowska, Olga (oprac.) (2020). Ruch Wydawniczy w Liczbach tom 69: 2019 książki. Warszawa: Biblioteka Narodowa.pl
dc.referencesDragievic-Šešić, Milena & Stojaković, Branimir (2010). Kultura: zarządzanie, animacja, marketing. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.referencesDrążkiewicz, Jacek (2009). Miejsce turystyki w zadaniach gminnego samorządu terytorialnego w Polsce. Rocznik Żyrardowski, 7, 265–286.pl
dc.referencesDyskusyjne Kluby Książki (2019). W: Instytut Książki [online]. Pobrano 15 lipca 2020 r., z: https://instytutksiazki.pl/aktualnosci,2,dyskusyjne-kluby-ksiazki-w-liczbach,3854.htmlpl
dc.referencesEmpik.com [online]. Pobrano 15 sierpnia 2020 r., z: www.empik.compl
dc.referencesEncyklopedia zarządzania [online]. Pobrano 13 lipca 2020 r., z: https://mfiles.pl/pl/index.php/Strona_głównapl
dc.referencesFacebook Informacji Turystycznej w Grudziądzu [online]. Pobrano 14 lipca 2020 r., z: https://www.facebook.com/itgrudziadz/pl
dc.referencesGołembski, Grzegorz (red.) (2006). Kompendium wiedzy o turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesGołębiewski, Łukasz (2009). E-książka/book. Szerokopasmowa kultura. Warszawa: Biblioteka Analiz.pl
dc.referencesGołębiewski, Łukasz (2017). Rynek książki w Polsce 2017. Dystrybucja. Warszawa: Biblioteka Analiz.pl
dc.referencesHopfinger, Maryla (2007). Literatura i media po 1989 roku. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.referencesHussak, Tadeusz (2010). Dorobek kształcenia księgarzy: 60 lat istnienia szkół księgarskich. Warszawa: Stowarzyszenie Księgarzy Polskich.pl
dc.referencesInternet jako elektroniczny kanał dystrybucji [online]. W: SmartLearning. Pobrano 13 sierpnia 2020 r., z: https://smartlearning.eu/pl
dc.referencesJędrysiak, Tadeusz (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesKluby Książki. W: Instytut Książki [online]. Pobrano 17 sierpnia 2020 r., z: https://instytutksiazki.pl/kluby-ksiazki,6.htmlpl
dc.referencesMajówka na trawie Grudziądz [online]. W: Grudziądz. Nasze miasto. Pobrano 14 lipca 2020 r., z: https://grudziadz.naszemiasto.pl/tag/majowka-na-trawie-grudziadzpl
dc.referencesMeyer, Beata & Milewski, Dawid (2009). Strategie rozwoju turystyki w regionie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesNadbałtyckie Centrum Kultury [online]. Pobrano 4 lipca 2020 r., z: https://www.nck.org.pl/pl
dc.referencesOgólnopolska Baza Księgarń [online]. Pobrano 9 listopada 2021 r., z: https://obk.pik.org.pl/news/reportpl
dc.referencesPanasiuk, Aleksander (2010). Informacja Turystyczna. Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.pl
dc.referencesPliki elektroniczne [online]. W: Wydawnictwo Literackie. Pobrano 10 sierpnia 2020 r., z: https://www.wydawnictwoliterackie.pl/pliki-elektronicznepl
dc.referencesRunge, Anna & Runge, Jerzy (2008). Słownik pojęć z geografii społeczno-ekonomicznej. Katowice: Videograf Edukacja.pl
dc.referencesSierpińska, Maria & Niedbała, Bogusław (2013). Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. Centra odpowiedzialności w teorii i praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesSprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 rok (2019). W: BIP Gmina-miasto Grudziądz [online]. Pobrano 16 lipca 2020 r., z: http://bip.grudziadz.pl/strony/18661.dhtmlpl
dc.referencesTargi w Krakowie [online]. Pobrano 24 czerwca 2020 r., z: https://targi.krakow.pl/pl
dc.referencesTobera, Marek (2008). Bibliologia wobec polskiego rynku książki 1944–2007. Przegląd Biblioteczny, 1, 37–66.pl
dc.referencesUrlopowe zwyczaje Polaków – lato 2020. Wyniki badania (2020). W: InfoWire.pl [online]. Pobrano 29 stycznia 2021 r., z: https://infowire.pl/generic/release/549196/urlopowe-zwyczaje-polakow-lato-2020-wyniki-badaniapl
dc.referencesUstawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. z 2020 r. poz. 713.pl
dc.referencesWarszawskie Targi Książki [online]. Pobrano 14 lipca 2020 r., z: www.targi-ksiazki.waw.pl/o_targach-fakty_i_liczbypl
dc.referencesWiadomości Turystyczne [online]. Pobrano 12 lipca 2020 r., z: www.wiadomosciturystyczne.plpl
dc.referencesWojciechowska, Maja (2009). Współczesne formy reklamy książki. Zarządzanie Biblioteką, 1, 97–110.pl
dc.referencesWojciechowska, Maja & Zielińska, Marta (2020). Książka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2, 127–153.pl
dc.referencesWojciechowska, Maja & Zielińska, Marta (2021). Rola książki regionalnej i turystycznej w promocji regionu na przykładzie Grudziądza. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2, 19–42.pl
dc.referencesWójcik, Magdalena (2013). Web 2.0 w działalności usługowej instytucji książki. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.contributor.authorEmailWojciechowska, Maja - maja.wojciechowska@gmail.com
dc.contributor.authorEmailZielińska, Marta - martazielinska@onet.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.34.02
dc.relation.volume1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0