Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrawczyk, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-03-21T08:12:29Z
dc.date.available2022-03-21T08:12:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41264
dc.description.abstractRozprawa doktorska składa się z czterech rozdziałów, wśród których zarysowują się trzy warstwy: teoretyczna (rozdział pierwszy), teoretyczno-metodologiczna (rozdział drugi) oraz analityczna (rozdział trzeci i czwarty). Przedstawione w pierwszym rozdziale zagadnienia są źródłem założeń konstytuujących przedmiot badań i możliwości jego poznania, to znaczy założeń tworzących podstawy przeprowadzonych przeze mnie badań empirycznych. W drugim rozdziale przedstawiam założenia metodologiczne badań. Narracje, które poddawane są analizie, zostały wytworzone przez dwanaście młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego. Badania do niniejszej pracy prowadzone były w ramach orientacji jakościowej, w dyscyplinie pedagogika. Główne pytanie, na które poszukiwałam odpowiedzi brzmiało następująco: jakie doświadczenia wielokulturowe odzwierciedlają się w narracjach młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego? Podczas interpretacji danych korzystałam z językowo-narracyjnej metody analizy tekstu. W kolejnych dwóch częściach pracy prezentuję wyniki analiz materiału empirycznego. W trzecim rozdziale prezentuję przypadki kluczowe, czyli losy tych osób, których doświadczenia uznałam za najbardziej swoiste. W ostatnim, czwartym, rozdziale przedstawiam rekonstrukcję wielokulturowych doświadczeń młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego. Prezentowane w rozdziale czwartym analizy prowadzą do wyróżnienia typów radzenia sobie z doświadczaniem różnic w kontekście wielokulturowości, które prezentuję w podsumowaniu niniejszej pracy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectwielokulturowośćpl_PL
dc.subjectnarracjapl_PL
dc.subjectdoświadczaniepl_PL
dc.subjectmłodzi doroślipl_PL
dc.subjectŻydzipl_PL
dc.titleDoświadczanie wielokulturowości. Na podstawie narracji młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number266pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAbsolwentka filologii słowiańskiej (2009) i pedagogiki w zakresie profilaktyki i animacji społeczno-kulturalnej (2011)pl_PL
dc.contributor.authorEmailagnieszka.krawczyk@now.uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorUrbaniak-Zając, Danuta
dc.dissertation.reviewerSobecki, Mirosław
dc.dissertation.reviewerRogalska-Marasińska, Aneta
dc.date.defence2022-04-07
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord