dc.contributor.author | Krawczyk, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-21T08:12:29Z | |
dc.date.available | 2022-03-21T08:12:29Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/41264 | |
dc.description.abstract | Rozprawa doktorska składa się z czterech rozdziałów, wśród których zarysowują się trzy warstwy: teoretyczna (rozdział pierwszy), teoretyczno-metodologiczna (rozdział drugi) oraz analityczna (rozdział trzeci i czwarty). Przedstawione w pierwszym rozdziale zagadnienia są źródłem założeń konstytuujących przedmiot badań i możliwości jego poznania, to znaczy założeń tworzących podstawy przeprowadzonych przeze mnie badań empirycznych.
W drugim rozdziale przedstawiam założenia metodologiczne badań. Narracje, które poddawane są analizie, zostały wytworzone przez dwanaście młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego. Badania do niniejszej pracy prowadzone były w ramach orientacji jakościowej, w dyscyplinie pedagogika. Główne pytanie, na które poszukiwałam odpowiedzi brzmiało następująco: jakie doświadczenia wielokulturowe odzwierciedlają się w narracjach młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego? Podczas interpretacji danych korzystałam z językowo-narracyjnej metody analizy tekstu.
W kolejnych dwóch częściach pracy prezentuję wyniki analiz materiału empirycznego. W trzecim rozdziale prezentuję przypadki kluczowe, czyli losy tych osób, których doświadczenia uznałam za najbardziej swoiste. W ostatnim, czwartym, rozdziale przedstawiam rekonstrukcję wielokulturowych doświadczeń młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego. Prezentowane w rozdziale czwartym analizy prowadzą do wyróżnienia typów radzenia sobie z doświadczaniem różnic w kontekście wielokulturowości, które prezentuję w podsumowaniu niniejszej pracy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | wielokulturowość | pl_PL |
dc.subject | narracja | pl_PL |
dc.subject | doświadczanie | pl_PL |
dc.subject | młodzi dorośli | pl_PL |
dc.subject | Żydzi | pl_PL |
dc.title | Doświadczanie wielokulturowości. Na podstawie narracji młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 266 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Absolwentka filologii słowiańskiej (2009) i pedagogiki w zakresie profilaktyki i animacji społeczno-kulturalnej (2011) | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agnieszka.krawczyk@now.uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Urbaniak-Zając, Danuta | |
dc.dissertation.reviewer | Sobecki, Mirosław | |
dc.dissertation.reviewer | Rogalska-Marasińska, Aneta | |
dc.date.defence | 2022-04-07 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |