Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPrzybyszewska, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-03-10T18:18:01Z
dc.date.available2022-03-10T18:18:01Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn2299-7458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41144
dc.description.abstractThe interview is largely focused on the inter-, multi- and transmediality of Kate Pullinger’s digital work. It summarises the author’s experience of creating electronic literature over a period of almost twenty years (excluding projects aimed at children). The conversation depicts a panorama of the artist’s digital work, ranging from her first experiments with media to her most recent projects. The interview highlights the pioneering nature of some of Pullinger’s projects and points out the various links between them. Above all it introduces readers to the extremely varied world of Pullinger’s e-literary texts, also familiarising the audience with some of her works that are no longer available. It is also an opportunity to ask questions about the similarities and differences in creating literary work as a classic printed story and as a multimodal, often interactive or variant electronic text that is not indifferent to the reader’s responses. Other issues raised in the interview are: involving the reader’s body and physiology into the act of reading, the problem of authorship of community digital projects, and the challenges faced by e-writers in the past and nowadays.en
dc.description.abstractWywiad, w dużym stopniu skupiony na inter-, multi- i transmedialności cyfrowej twórczości Kate Pullinger, podsumowuje dotychczasowe, bez mała dwudziestoletnie, doświadczenie autorki w zakresie tworzenia literatury elektronicznej (z wyłączeniem projektów adresowanych do dzieci). Z zapisu rozmowy wyłania się panoramiczny obraz cyfrowej twórczości artystki, od jej pierwszych eksperymentów z mediami, po najnowsze projekty. Wywiad ukazuje pionierskość wybranych projektów Pullinger, wskazuje na różnorodne związki między poszczególnymi z nich, a przede wszystkim wprowadza czytelników w niezwykle zróżnicowany świat e-literackich tekstów autorki, przybliżając również niedostępne już dziś prace artystki. Jest też okazją do zadania pytań o podobieństwa i różnice w pracy twórczej nad klasyczną drukowaną opowieścią oraz wielomodalnym, nierzadko interaktywnym czy wariantywnym tekstem elektronicznym nieobojętnym na działania czytelnika. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się również kwestie takie, jak: włączanie ciała czytelnika i jego fizjologii w akt lektury, problem autorstwa wspólnotowych projektów cyfrowych czy wyzwania stojące przed e-pisarzami dawniej i dziś.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;10pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectKate Pullingerpl
dc.subjectliteratura elektronicznapl
dc.subjectBreathepl
dc.subjectThe Breathing Wallpl
dc.subjectJellybonepl
dc.subjectBrandedpl
dc.subjectFlight Pathspl
dc.subjectLanding Gearpl
dc.subjectA Million Penguinspl
dc.subjectKate Pullingeren
dc.subjectelectronic literatureen
dc.subjectBreatheen
dc.subjectThe Breathing Wallen
dc.subjectJellyboneen
dc.subjectBrandeden
dc.subjectFlight Pathsen
dc.subjectLanding Gearen
dc.subjectA Million Penguinsen
dc.titleMiędzy drukowanym kodeksem a powieścią na ekranie telefonu. Z Kate Pullinger o zaklinaniu słów, multimediów i ciał czytelników w e-literackich opowieściach rozmawia Agnieszka Przybyszewskapl
dc.title.alternativeBetween a Printed Codex and a Novel on a Mobile Screen. Kate Pullinger and Agnieszka Przybyszewska in Conversation about Conjuring Words, Multimedia and Readers’ Bodies in e-Literary Storiesen
dc.typeOther
dc.page.number261-282
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn2449-8386
dc.contributor.authorEmailagnieszka.przybyszewska@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2299-7458.10.15


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0