Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMaćkowiak, Rafał
dc.contributor.authorGóralczyk-Mowczan, Paula
dc.date.accessioned2022-03-10T14:55:38Z
dc.date.available2022-03-10T14:55:38Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41046
dc.description.abstractThe article is a continuation of research on the evaluation of Polish language classes conducted remotely at The School of Polish for Foreign Students of the University of Lodz. Conclusions from the surveys made it possible to create an e-lesson model that meets the expectations of language learners. The situation forced us to look for new solutions and use multimedia didactic tools, and forced students to even greater independence and responsibility. Moreover, it was possible to indicate directions of development that may strengthen the teaching potential.en
dc.description.abstractArtykuł stanowi kontynuację badań dotyczących oceny zajęć języka polskiego prowadzonych zdalnie w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w czasie pandemii COVID-19. Wnioski z przeprowadzonych ankiet pozwoliły stworzyć model e-lekcji odpowiadający oczekiwaniom uczących się języka polskiego jako obcego. Sytuacja zmusiła nas do poszukiwania nowych rozwiązań i wykorzystania multimedialnych narzędzi dydaktycznych, a studentów do jeszcze większej samodzielności i odpowiedzialności. Ponadto udało się wskazać kierunki rozwoju, które mogą wpłynąć na wzmocnienie potencjału dydaktycznego.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemcówpl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectonline teachingen
dc.subjectPolish as a foreign languageen
dc.subjectThe School of Polish for Foreign Students of the University of Lodzen
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl
dc.subjectnauczanie zdalnepl
dc.subjectStudium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁpl
dc.titleNauczanie języka polskiego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego a nowa (pandemiczna) rzeczywistośćpl
dc.title.alternativeTeaching Polish as a Foreign Language in a New (Pandemic) Realityen
dc.typeArticle
dc.page.number393-424
dc.contributor.authorAffiliationMaćkowiak, Rafał - Uniwersytet Łódzki, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców, ul. Kopcińskiego 16/18, 90-232 Łódźpl
dc.contributor.authorAffiliationGóralczyk-Mowczan, Paula - Uniwersytet Łódzki, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców, ul. Kopcińskiego 16/18, 90-232 Łódźpl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesBanach A., 2020, Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego, w: M. Biernacka i in. (red.) Ludyczność w (glotto)dydaktyce, s. 33–48.pl
dc.referencesGaze M., Maćkowiak R., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część I. Aspekt organizacyjny i dydaktyczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.pl
dc.referencesKomorowska H., 1999, Metodyka nauczania języków obcych.pl
dc.referencesMaćkowiak R., Gaze M., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część II. Aspekt techniczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.pl
dc.referencesMałolepsza M., Szymkiewicz A., 2008, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik nauczyciela, Kraków.pl
dc.referencesMiodunka W., 2005, Wstęp, w: A. Seretny, E. Lipińska, ABC Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, s. 11–12.pl
dc.referencesOstromęcka-Frączak B., 2010, Wkład pracowników Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ w rozwój polskiej glottodydaktyki, w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 19–27.pl
dc.referencesRakowski B., 2010, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (1958–2008), w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 9–17.pl
dc.referencesWciórka B., 2007, Między młodością a starością. Komunikat z dwusetnego badania aktualnych problemów kraju, Centrum Badania Opinii Społecznej, BS/22/2007.pl
dc.referencesWielkiewicz-Jałmużna D., 2008, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952–2002, w: D. Wielkiewicz-Jałmużna (red.) „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 15.pl
dc.referencesZarządzenie nr 100 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.03.2020 r. https://baw.uni.lodz.pl/(dostęp: 13.05.2021).pl
dc.referenceshttp://sjpdc.uni.lodz.pl/ (dostęp: 12.05.2021).pl
dc.contributor.authorEmailMaćkowiak, Rafał - rafal.mackowiak@uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailGóralczyk-Mowczan, Paula - paula.goralczyk@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.28.27
dc.relation.volume28


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0