Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZioło-Pużuk, Karolina
dc.date.accessioned2022-03-10T14:55:21Z
dc.date.available2022-03-10T14:55:21Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41025
dc.description.abstractPhotoVoice is a qualitative, participatory, community-based needs assessment method used in the social sciences. PhotoVoice can also be used in educational research as a tool for learning and language needs assessment and analysis. Such analysis would lead to setting up learning goals or describing issues that can be the subject of further activities, such as improving learning conditions, teaching methods or the curriculum. PhotoVoice is an exploratory research method. This article describes a pilot project inspired by the PhotoVoice method that was conducted at the Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw among first year students attending classes of academic Polish for foreigners. en
dc.description.abstractPhotoVoice to jakościowa, eksploracyjna, partycypacyjna metoda badania potrzeb stosowana w naukach społecznych. Służy ona do wyznaczania obszarów aktywności danej społeczności wymagających działań zmierzających do wprowadzenia pozytywnych zmian. PhotoVoice może być również wykorzystywany w badaniach edukacyjnych jako narzędzie badania potrzeb szkoleniowych lub opisywania, przez uczestników projektu, ich sytuacji edukacyjnej lub życiowej mającej związek i wpływ na uczenie się. Niniejszy artykuł przedstawia projekt pilotażowy, jaki został przeprowadzony podczas lektoratów języka polskiego akademickiego dla cudzoziemców na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, dla którego inspiracją była metoda PhotoVoice.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemcówpl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectphotovoiceen
dc.subjectlanguage and learning needs researchen
dc.subjectPolish as a foreign languageen
dc.subjectacademic Polish for foreignersen
dc.subjectmotivationen
dc.subjectphotovoicepl
dc.subjectbadanie potrzeb językowychpl
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl
dc.subjectjęzyk polski akademicki dla cudzoziemcówpl
dc.subjectmotywacjapl
dc.titlePhotovoice jako metoda badania potrzeb językowych i szkoleniowych. Studium przypadkupl
dc.title.alternativePhotovoice as a learning and language needs assessment tool. A case studyen
dc.typeArticle
dc.page.number93-104
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, ul. Dewajtis 5, 01-815 Warszawapl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesCiolan L., Manasia L., 2017, Reframing Photovoice to Boost its Potential for Learning Research, „International Journal of Qualitative Methods”, nr 16, s. 1–15.pl
dc.referencesGraziano K.J., 2011, Working with English Language Learners: Preservice Teachers and Photovoice, „International Journal of Multicultural Education”, nr 1, s. 1–19.pl
dc.referencesJarosz E., Gierczyk M., 2016, Photovoice w badaniach i działaniach społecznych, „Pedagogika społeczna”, nr 2, s. 167–181.pl
dc.referencesNiziołek K., 2011, Fotografia uczestnicząca: od jakościowych badań światów społecznych do interwencji socjologicznej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 1, s. 22–41.pl
dc.referencesPenkowska G., 2017, Interpretacja materiałów wizualnych w badaniach naukowych, „E-mentor”, nr 1, s. 11–16 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/68/id/1287 (dostęp: 25.04.2021).pl
dc.referencesSmith A.P., 2018, A Systematic Review of Photovoice as a Pedagogical Tool for Young People, „The Journal of Arts Science and Technology”, nr 2, s. 14–37.pl
dc.referencesWang C.C., 2003, Using Photovoice as a Participatory Assessment and Issue Selection Tool. A Case Study with the Homeless in Ann Arbor, w: M. Minkler, N. Wallerstein (red.), Community based participatory research for health, Jossey-Bass/Wiley, s. 179–196.pl
dc.referencesWang C.C., Burris M.A., 1997, Photovoice: Concept, Methodology, and Use for Participatory Needs Assessment, „Health Education and Behaviour”, nr 3, s. 369–387.pl
dc.contributor.authorEmailk.ziolo-puzuk@uksw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.28.06
dc.relation.volume28


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0