dc.contributor.author | Kosch, Natalie | |
dc.date.accessioned | 2021-08-09T14:53:19Z | |
dc.date.available | 2021-08-09T14:53:19Z | |
dc.date.issued | 2019-12-20 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38525 | |
dc.description.abstract | The article is based on the results of an anonymous online survey conducted in an international group of learners of Polish as a foreign/second language. It illustrates if and which electronic learning platforms learners currently use to learn Polish grammar, vocabulary, spelling and pronunciation andhow Polish language teacher plays an important role in using the Internet in the process of learning. | en |
dc.description.abstract | Artykuł powstał na podstawie wyników anonimowej ankiety internetowej przeprowadzonej w międzynarodowej grupie uczących się języka polskiego jako obcego/odziedziczonego. Pokazuje, czy i jakich zasobów elektronicznych uczący się używają do nauki gramatyki, słownictwa, ortografii i wymowy. Definiuje rolę, jaką pełni lektor języka polskiego przy strategii uczenia się przez Internet. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | Polish as a foreign language | en |
dc.subject | Polish language as second language | en |
dc.subject | learning strategies | en |
dc.subject | internet | en |
dc.subject | generation Z | en |
dc.subject | digital native | en |
dc.subject | role of the Polish teacher | en |
dc.subject | mobile applications | en |
dc.subject | język polski jako obcy | pl |
dc.subject | język polski jako odziedziczony | pl |
dc.subject | internet | pl |
dc.subject | generacja Z | pl |
dc.subject | tubylec internetowy | pl |
dc.subject | aplikacje internetowe | pl |
dc.subject | strategie uczenia się | pl |
dc.title | Jaką rolę odgrywają zasoby elektroniczne w nauce języka polskiego jako obcego/odziedziczonego? Wyniki badań ankietowych | pl |
dc.title.alternative | What role do electronic resources play in learning Polish as a foreign/second language? The results of a survey | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 171-182 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warszawski, Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców Polonicum, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa | pl |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Benson P., 2001, Teaching and Researching Autonomy in Language Learning, Londyn. | pl |
dc.references | Chamlot A., O´Malley J., 1994, The CALLA Handbook. Implementing the Cognitive Academic Language Learning Approach, Harlow. | pl |
dc.references | Gruza D., Pabiańczyk A., 2016, Język polski 2.0 – zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, [online] http://www.efundacja.org/j281zyk-polski-20.html [14.06.2018]. | pl |
dc.references | Kleppin K., Spänkuch E., 2014, Fremdsprachenlerner beraten / coachen – Was hat das mit Lehren zu tun? Ein Reflexionsangebot, [online] https://periodicals.narr.de/index.php/flul/article/download/2171/2072 [14.06.2018]. | pl |
dc.references | Legutke M., Thomas H., 1991, Process and Experience in the Language Classroom, Londyn. | pl |
dc.references | Lipińsk E., 2017, Nie ma róży bez kolców. Ćwiczenia ortograficzne dla cudzoziemców. Poziom średniozaawansowany. Poziom B1–B2, Kraków. | pl |
dc.references | Maciaszczyk S., 2009, Zajęcia e-learningowe, w: Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa. | pl |
dc.references | Marzano R., 2012, Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa. | pl |
dc.references | Stempek I., Stelmach A., Szymkiewicz S., 2011, Polski. Krok po kroku, Kraków. | pl |
dc.contributor.authorEmail | nataliekosch@hotmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.26.11 | |
dc.relation.volume | 26 | |