Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLubaś, Magdalena
dc.date.accessioned2021-06-07T18:12:26Z
dc.date.available2021-06-07T18:12:26Z
dc.date.issued2021-03-31
dc.identifier.issn2391-6478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/36089
dc.description.abstractConsumers wanting to guard against losses resulting from unforeseen random events, decide to buy insurance. It is recognized that their decisions are often irrational. The aim of the study was to determine the importance attributed by consumers to the most important criteria when choosing insurance. The study was conducted by means of a diagnostic survey using the CAWI technique in January 2020 on a group of 150 people. The results showed that the most important factors which consumers are guided by when choosing their insurance are: price, attractiveness of the offer and terms of the contract.en
dc.description.abstractKonsumenci chcąc ustrzec się przed stratami wynikającymi z nieprzewidzianych zdarzeń losowych, decydują się na zakup ubezpieczenia. Uznaje się, że podejmowane przez nich decyzje często noszą znamiona irracjonalnych. Celem badania było określenie znaczenia przypisywanego przez konsumentów najważniejszym kryteriom decydującym o wyborze ubezpieczenia. Badanie przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki CAWI w styczniu 2020 roku na grupie 150 osób. Wyniki wykazały, że najważniejszymi czynnikami jakimi przy wyborze ubezpieczenia kierują się konsumenci są: cena, atrakcyjność oferty oraz warunki umowy.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectproperty insuranceen
dc.subjectconsumer behavioren
dc.subjectrisken
dc.subjectubezpieczenia majątkowepl
dc.subjectzachowanie konsumentapl
dc.subjectryzykopl
dc.titleKryteria decyzyjne konsumenta na rynku ubezpieczeń majątkowychpl
dc.title.alternativeClient Decision-Making Criteria on the Property Insurance Marketen
dc.typeArticle
dc.page.number95-107
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.identifier.eissn2353-5601
dc.referencesBharadwaj, Sundar G., Varadarajan, P. Rajan i Fahy, J. (1993). Sustainable competitive advantage in service industries: A conceptual model and research propositions. Journal of Marketing, 57.4, pp. 83–99.pl
dc.referencesBorda, M. i Jędrzychowska, A. (2012). Analiza postaw nabywców ubezpieczeń komunikacyjnych na rynku polskim. Rozprawy Ubezpieczeniowe, 13, ss. 71-81.pl
dc.referencesBrighetti, G., Lucarelli, C. i Marinelli, N. (2014). Do emotions affect insurance demand, Review of Behavioral Finance, 6(2), ss. 136–154.pl
dc.referencesCzerwonka, M. i Rzeszutek, M. (2012). Przejawy i uwarunkowania różnic między płciowych w zachowaniach inwestycyjnych z punktu widzenia finansów behawioralnych. Studia i prace kolegium zarządzania i finansów, Zeszyt naukowy SGW w Warszawie, 122, ss. 116–129.pl
dc.referencesCzuba, T. i Oniszczuk-Jastrząbek, A. (2017). Sposób zakupu ubezpieczeń a kryteria wyboru ubezpieczyciela w segmencie rolny. Ubezpieczenia w Rolnictwie. Materiały i Studia, 62, ss. 7–20.pl
dc.referencesDevlin, James F. (2007). Complex services and choice criteria: An example from the life assurance market. Journal of Marketing Management, 23(7–8), pp. 631–650.pl
dc.referencesDragos, S.L. (2014). Life and non-life insurance demand: The different effects of influence factors in emerging countries from Europe and Asia. Economic research – Ekonomska istraživanja, 27(1), pp. 169–180.pl
dc.referencesGniewek, E. i Machnikowski, P. (2014). Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa: C.H. Beck.pl
dc.referencesGrenne, M. i Trieschman, J. (1981). Risk and Isourance. Cincinnati: South-Qwestern Publishing Co.pl
dc.referencesHandschke, J. i Monkiewicz, J. (2010). Ubezpieczenia. Warszawa: Poltext.pl
dc.referencesHyski, M. (2017). Ubezpieczenie jako instrument finansowej kontroli ryzyka. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pragmata tes Oikonomias, 1.11, ss. 109–121.pl
dc.referencesKahneman, D. i Tversky, A. (1979). Prospect theory, an analysis of decisions under risk. Economoterica, 47(2), pp. 263–291.pl
dc.referencesKunreuther, H.C., Pauly, M.V. i McMorrow, S. (2013). Insurance and Behavioral Economics: Improvingpl
dc.referencesDecisions in the Most Misunderstood Industry, Cambridge: Cambridge University Press.pl
dc.referencesKwiecień, I. (2016). Charakterystyka produktów z zakresu ubezpieczeń majakowych i pozostałych osobowych. W: W. Ronka-Chmielowiec, red., Ubezpieczenia. Warszawa: C.H. Beck.pl
dc.referencesLoewenstein, G.F. (2000). Emotions in economic theory and economic behaviour. American Economic Review, 90(2), pp. 426–432.pl
dc.referencesPetra, M. (2012). Research of the behavior of consumers in the insurance market in the Czech Republic. Journal of Competitiveness, 4(2), pp. 20–37.pl
dc.referencesPiekut, M. (2018). Zróżnicowanie wydatków na ubezpieczenia w gospodarstwach domowych. Wiadomości Statystyczne, 63(06), ss. 57–72.pl
dc.referencesPłonka, M. (2013). Determinanty konkurencyjności towarzystw ubezpieczeń wzajemnych w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, 228, s. 238.pl
dc.referencesRonka-Chmielowiec, W. (2016). Ubezpieczenia. Warszawa: C.H. Beck.pl
dc.referencesSamuelson, P.A. i Nordhaus, W.D. (2012). Ekonomia. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.pl
dc.referencesSchwarcz, D. (2010). Insurance demand anomalies and regulation. Journal of Consumer Affairs, 44(3), pp. 557–577.pl
dc.referencesUstawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, Dz.U. 2015, poz. 1844.pl
dc.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny, Dz.U. 1964, nr 16, poz. 93.pl
dc.referencesVaugnan, E.J. (1997). Risk Management. New York: John Wiley& Sons, Inc.pl
dc.referencesWarkadło, W. (1969). Zasada odszkodowania w ubezpieczeniach. Studia cywilistyczne, XIII–XIV, ss. 417–432.pl
dc.referencesWicka, A. i Miedzik, A. (2010). Rodzaje ubezpieczeń i czynniki decydujące o wyborze ubezpieczyciela. Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 4, ss. 264–277.pl
dc.referencesZych, J. (1981). Nowe ogólne warunki ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jednostek gospodarki uspołecznionej. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 43, s. 19.pl
dc.contributor.authorEmailmagda.lubas13@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2391-6478.1.29.06
dc.relation.volume1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0