Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWalenia, Alina
dc.date.accessioned2021-04-16T11:10:18Z
dc.date.available2021-04-16T11:10:18Z
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35184
dc.description.abstractImplementing modern methods of quality management improves the services provided by public administration. Quality management systems are tools for changing the structure, methods of operation, and consequently, the image of Polish administration. These systems are a modern method aimed at improving the management and quality of the public services provided. Implementing the system of solutions based on the ISO 9001 standard that ensures quality requires customers’ needs to continually be improved, defined and fulfilled effectively and economically. Such activities in public administration offices make it possible to develop transparent, ordered, self-improving organisations that are open to customers’ and employees’ needs. The system of quality management ensures the functioning of offices in accordance with the rules of law, objectivity, and professional ethics. The purpose of this article is to assess the impact of systems methods of quality management in the public sector on the effectiveness and efficiency of the services provided, including the principles of professional ethics.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;2pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectpublic administrationpl
dc.subjectmanagementpl
dc.subjectquality systemspl
dc.subjectofficer’s ethicspl
dc.titleSystemowe metody monitorowania jakości pracy w urzędach administracji publicznejpl
dc.title.alternativeSystems methods of monitoring the quality of work in public administration officesen
dc.typeArticle
dc.page.number55-69
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesBatko, R. (2009). Zarządzanie jakością w urzędach gminy. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.referencesBugdol, M. (2011). Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.referencesHausner, J. (2008). Zarządzanie publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.referencesIzdebski, J. & Wrzosek, S. (2009). Rola nauki administracji w identyfikowaniu patologii w organizacji i funkcjonowaniu administracji publicznej. W: P. J. Suwaj, D. R. Kijowski (red.), Patologie w administracji publicznej (s. 806–814). Warszawa: Wolters Kluwer.pl
dc.referencesKlamut, M. (2010). Uwarunkowania podnoszenia konkurencyjności regionów w Polsce. W: W. Kosiedowski (red.), Konkurencyjność gospodarcza regionu w warunkach nowego ustroju terytorialno-administracyjnego. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl
dc.referencesObwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. z 2020, poz. 256.pl
dc.referencesPiekara, A. (2010). Jakość administracji w Polsce. Zarys współczesnej problematyki. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.referencesWładek, Z. (2016). Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu. Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.contributor.authorEmailalinawalenia@poczta.onet.pl
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.23.2.04
dc.relation.volume23


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0