Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzocik, Konrad
dc.date.accessioned2021-04-12T14:14:42Z
dc.date.available2021-04-12T14:14:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1689-4286
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35107
dc.description.abstractHegel had radically criticized positive religion. Its comparison with natural religions showed abstract and transcendent understanding Divinity and its concentration on rites and rituals. Hegel underlined ethical implications of positive religion, searching for negative influence of religion on individual and social life. Hegel’s critique is important moment of progress of critical, modern philosophical thought.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesInternetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS;23
dc.titleHegel jako oświeceniowy krytyk religii pozytywnych. Pozytywność religii chrześcijańskiej a zakwestionowanie wartości religii objawionejpl_PL
dc.title.alternativeHegel as the Critic of Positive Religions. The Positivity of the Christian Religion and Contestation of Value of Revealed Religionpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number1-12pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesHegel, G. W. F., 1958,Wykłady z filozofii dziejów, przeł. J. Grabowski i A. Landman, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHegel, G. W. F., 1999, Pozytywność religii chrześcijańskiej, [w:] Pisma wczesne z filozofii religii, przeł. Sowinski, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzocik, K., 2008, Krytyka instytucji kościoła i relacji kościół-państwo w filozofii Kierkegaarda, „Przegląd Filozoficzny. Nowa seria”, nr 1 (65), Warszawa, s. 101–109.pl_PL
dc.referencesSkuza, Z., 2000, Filozofia antropologiczna Herdera, [w:] J. G. Herder, Myśli o filozofii dziejów, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL
dc.disciplinefilozofiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord