dc.contributor.author | Kraśniewski, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T08:17:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T08:17:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32879 | |
dc.description.abstract | W rozprawie doktorskiej podjęto się zweryfikowania hipotezy badawczej zakładającej, że regulacja gospodarcza stanowi funkcję państwa wobec gospodarki pozwalającą na ukształtowanie sektora kolejowych przewozów pasażerskich zgodnie z gospodarczymi celami publicznymi, które nie są możliwe do zrealizowania w warunkach wolnego rynku. Pojawia się zasadnicze pytanie czy polski model regulacji gospodarczej sektora kolejowych przewozów pasażerskich umożliwia realizację jednolitego obszaru kolejowego Unii Europejskiej, czy też charakteryzuje się istotnymi odrębnościami i w jakim zakresie.
Rozprawa doktorska została podzielona na cztery rozdziały.
Rozprawa doktorska uwzględnia stan prawny na dzień 01.10.2020 r. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | prawo gospodarcze publiczne | pl_PL |
dc.subject | prawo Unii Europejskiej | pl_PL |
dc.subject | regulacja gospodarcza | pl_PL |
dc.subject | pasażer | pl_PL |
dc.subject | transport pasażerski | pl_PL |
dc.subject | Polska | pl_PL |
dc.subject | Unia Europejska | pl_PL |
dc.subject | model regulacji gospodarczej | pl_PL |
dc.subject | sektor infrastrukturalny | pl_PL |
dc.subject | interwencjonizm | pl_PL |
dc.subject | jednolity obszar kolejowy | pl_PL |
dc.title | Model regulacji gospodarczej rynku kolejowych przewozów pasażerskich | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.rights.holder | Marcin Kraśniewski | pl_PL |
dc.page.number | 415 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji | pl_PL |
dc.dissertation.director | Królikowska-Olczak, Maria | |
dc.dissertation.reviewer | Pawełczyk, Mirosław | |
dc.dissertation.reviewer | Kosiński, Eryk | |
dc.date.defence | 2021-01-29 | |
dc.discipline | nauki prawne | pl_PL |