Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Edukacyjny zwrot aksjologiczny i cyfrowy – wprowadzenie do publikacji „Szkoła i polonistyka szkolna wobec przemian XXI wieku”
Jolanta Fiszbak
2. Linguistic and communication education at Polish lessons during the period of cultural change. Musings on the curriculum
Jolanta Nocoń
3. O funkcjonalności wiedzy o języku w szkole (na tle tradycji dydaktycznej)
Helena Synowiec
4. Teaching the learners with a migrant background – teachers’ perspectives
Małgorzata Pamuła-Behrens, Marta Szymańska
5. Zarządzanie głosem w perspektywie edukacyjnej
Anna Tabisz
6. Czy emotikony zagrażają uczuciom? Wpływ komunikacji niewerbalnej na kompetencje interpersonalne młodzieży gimnazjalnej
Urszula Izabela Napieraj
7. Cyfryzacja szkoły w społeczeństwie informacyjnym (na przykładzie polskich rządowych dokumentów i projektów)
Adam Mazurkiewicz
8. Polish philology education in the digital age. Is it still present at Polish schools and universities?
Agnieszka Wierzbicka
9. The blogosphere as a medium for the professional stimulation of teachers. Initial study
Anna Podemska-Kałuża
10. Peri-literary communication games of high school students
Anna Ślósarz
11. Gdy różnice istnieją jedna obok drugiej. Wychowywanie do różnorodności jako wyzwanie szkolnej polonistyki
Zofia Budrewicz
12. Different faces of old age as perceived by the students of Polish studies
Małgorzata Gajak-Toczek
13. Od empatii do sprawczości. Jak kształtować wrażliwość młodzieży we współczesnej szkole?
Katarzyna Maria Pławecka
14. Świat wartości współczesnej młodzieży a klasyka literacka – świadectwa szkolnego odbioru lektury
Paweł Sporek
15. Lektura szkolna jako nośnik wartości. Na przykładzie powieści Johna Ronalda Reuela Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”
Edyta Wójcicka
16. Literackie podróże, czyli o przestrzeni i miejscu w literaturze polskiej przełomu XX i XXI wieku (na przykładzie poezji Adama Zagajewskiego i prozy Andrzeja Stasiuka)
Elżbieta Mazur
17. The literary and cultural education of “screen readers”. Reflections inspired by the new core curriculum and more
Iwona Morawska
18. “I remember when at school...” On the importance of autobiographical elements not only for their authors – the students of Polish studies
Danuta Łazarska
19. Polonistyka szkolna w świetle uczniowskich wypowiedzi ankietowych
Jolanta Fiszbak
20. Jak „obudzić szkołę”? O nowych trendach w edukacji nie tylko polonistycznej
Małgorzata Latoch-Zielińska

Najnowsze pozycje