Show simple item record

dc.contributor.authorWieteska-Rosiak, Beata
dc.contributor.editorPrzygodzki, Zbigniew
dc.date.accessioned2019-11-14T11:07:39Z
dc.date.available2019-11-14T11:07:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationWieteska-Rosiak B., Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i jej wpływ na rozwój kapitału ludzkiego w regionie, [w:] Kapitał ludzki w regionie łódzkim z perspektywy przedsiębiorstw i rynku pracy, Przygodzki Z. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 75-96, doi: 10.18778/7969-045-9.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-045-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30747
dc.descriptionCelem pracy jest identyfikacja warunków oraz narzędzi realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), które przyczyniają się do budowy kapitału ludzkiego w środowisku lokalnym poza firmą. W tym zakresie, w 2012 roku zrealizowano badania na terenie województwa łódzkiego w formie wywiadów bezpośrednich, w celowo wybranych przedsiębiorstwach. Kryterium doboru próby badawczej była wiedza o zaangażowaniu firmy w realizacje koncepcji CSR. Badania miały charakter analiz studiów przypadku, celowo zatem w pracy nie dokonywano prób uogólniania wniosków na całą populację.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPrzygodzki Z. (red.), Kapitał ludzki w regionie łódzkim z perspektywy przedsiębiorstw i rynku pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność biznesupl_PL
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjectregion łódzkipl_PL
dc.titleKoncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i jej wpływ na rozwój kapitału ludzkiego w regioniepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number75-96pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiskapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-183-8
dc.referencesAdamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesGołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2009.pl_PL
dc.referencesGreen Paper, Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Brussels 2001.pl_PL
dc.referencesGriffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesHąbek P., Szewczyk P., Społeczna odpowiedzialność a zarządzanie jakością [za:] Carroll A. B., Business and Ociepy: Ethics and Stakeholder Management, College Division South-Western Publishing Co, Cincinnati, Ohio 1993.pl_PL
dc.referencesJastrzębska E., Etyka biznesu a społeczna odpowiedzialność biznesu, Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego, Studia i Prace, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKociszewski M., Szwacka-Mokrzycka J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przemysł Spożywczy, styczeń 2011.pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno- Społecznego i Komitetu Regionów. Odnowiona strategia UE na lata 2011–2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Komisja Europejska, Bruksela 2011pl_PL
dc.referencesMenedżerowie/Menedżerki 500. Lider/Liderka CSR, CSR w Polsce, Wydawnictwo GoodBrand&Company.pl_PL
dc.referencesNakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesOdpowiedzialny biznes, Orlen dla Płocka, www.orlen.pl/PL/OdpowiedzialnyBiznes/ Otoczenie Spoleczne/Strony/OrlenDlaPlocka.aspxpl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPańskow W., Rok B., Strumińska-Kutra M., Woźniczko J., Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPraktyki społecznej odpowiedzialności w urzędach wojewódzkich, Raport 31.05.2011 r.pl_PL
dc.referencesRaport, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w Polsce, Warszawa 2007, 2008, 2009, 2010.pl_PL
dc.referencesRaportowanie CSR w Polsce 2010, CSRinfo, www.csrinfo.com.plpl_PL
dc.referencesRespect IndeX, Spółki giełdowe odpowiedzialne społecznie, Raport Deloitte, 2009 r.pl_PL
dc.referencesWiktorowska-Święcka A., Corporate citizneship jako koncepcja włączenia działań społecznie odpowiedzialnych do strategii przedsiębiorstwa [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu. Perspektywy i kierunki rozwoju, R. Karaszewski, M. Karwacka, A. Paluszek (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesZawsze, gdy nas potrzebujesz. Raport odpowiedzialnego biznesu ORLEN 2008.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbwrosiak@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-045-9.04


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe