Show simple item record

dc.contributor.authorBartkowiak, Piotr
dc.contributor.editorDuraj, Agnieszka Natasza
dc.contributor.editorPapiernik-Wojdera, Marzena
dc.date.accessioned2019-07-18T06:40:24Z
dc.date.available2019-07-18T06:40:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBartkowiak P., Wiedza w rozwoju produktu niszowego jako determinanta wartości przedsiębiorstwa, [w:] Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa, Duraj A. N., Papiernik-Wojdera M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 107-119, doi: 10.18778/7525-867-7.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-867-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29579
dc.description.abstractThe growing meaning in activity of enterprise of breakthrough such immaterial assets, as the knowledge and the intellectual property lay down at bases of appearing term „the new economy”. Present conceptions and the theories of management exhibit the part of knowledge in effective functioning organization. This question take in special meaning in conditions of development of sectors economy leaning on knowledge, in which customer and adapted to his needs – product high margin of profit – becomes with key factor of growth of value enterprise.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj A. N., Papiernik-Wojdera M. (red.), Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectknowledgepl_PL
dc.subjectniche productpl_PL
dc.subjectvalue of enterprisepl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjectprodukt niszowypl_PL
dc.subjectwartość przedsiębiorstwapl_PL
dc.titleWiedza w rozwoju produktu niszowego jako determinanta wartości przedsiębiorstwapl_PL
dc.title.alternativeThe knowledge in development of niche product as determinant of the value of enterprisepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number107-119pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-257-6
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesBartkowiak P., Niewiadomski P., Implementacja produktu niszowego jako kryterium wzrostu wartości przedsiębiorstwa, [w:] E. Urbańczyk, A. Gąsior, E. Mioduchowska-Jaroszewicz, M. Romanowska (red.), Nowe tendencje w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Nr 736, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia Nr 55, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2012.pl_PL
dc.referencesBartkowiak P., Niewiadomski P., Wiedza tworzywem kompetencji współczesnego menedżera – rozważania systematyzujące, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Zarządzanie procesami restrukturyzacji. Koncepcje – strategie – analiza, Wydawnictwo Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Romanowska M., System informacji strategicznej, [w:] R. Borowiecki, M. Romanowska (red.), Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wydawnictwo GNOME, Polska Akademia Nauk Oddział w Katowicach, Katowice 2001.pl_PL
dc.referencesDobiegała-Korona B., Herman A., Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesDuda J., Samek A., Sformalizowany opis metod projektowania procesów technologicznych, [w:] Materiały Konferencji Naukowo-Technicznej, Projektowanie procesów technologicznych TTP’98, Sekcja Podstaw Technologii KBN PAN, Poznań–Czerniejewo 1998.pl_PL
dc.referencesGrudzewski M. W., Hejduk I. K., Zarządzanie wiedzą wyzwaniem dla współczesnych przedsiębiorstw, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sustainable enterprise (przedsiębiorstwo przyszłości) – odpowiedzią na kryzys ekonomiczne, [w:] I. K. Hejduk (red.), Sustainability odpowiedzią na kryzys ekonomiczny. Nowe koncepcje przedsiębiorstwa przyszłości, Wydawnictwo Orgmasz, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHeidrich Z., Zasady organizacji i kierownictwa, WNT, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesIttner C. D., Larcker D. F., Assessing Empirical research in managerial accounting. A value-based management perspective, „Journal of Accounting and Economics” 2010, No. 32.pl_PL
dc.referencesKopczyńska A., Zarządzanie produktami i usługami, [w:] H. Mruk (red.), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesLuhmann N., Die Geselschaft der Geselschaft, Suhrkamp, Frankfurt am Main 1997.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesMreła H., Jak organizować zakład pracy, Książka i Wiedza, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesMruk H., Rutkowski P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Kowalczyk A., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesNowak E., Rachunkowość zarządcza, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesNowak E., Wierzbiński M., Rachunek kosztów. Modele i zastosowania, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesNycz M., Pozyskiwanie wiedzy menedżerskiej. Podejście technologiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.pl_PL
dc.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesPacholski L., Ergonomiczny dylemat epoki poprzemysłowej, [w:] S. Trzcieliński (red.), Nowoczesne przedsiębiorstwo, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesPająk E., Zaawansowane technologie współczesnych systemów produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesPietrowski H., Projektowanie systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa przemysłowego, PWE, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1978.pl_PL
dc.referencesRakowska A., Sitko-Lutek A., Doskonalenie kompetencji menedżerskich, PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesRappaport A., Creating shareholder value. A guide for managers and investors, Simon& Schuster, New York 1996 [za:] K. Krzakiewicz, Przesłanki i dylematy wykorzystania koncepcji zarządzania przez wartość, „Organizacja i Kierowanie” 2012, nr 1A(149), Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowski I., Metodyczne i kompetencyjne uwarunkowania rozwoju nowego produktu w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Miejsce zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, [w:] E. Skrzypek (red.), Wpływ zasobów niematerialnych na wartość firmy, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2003.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Uwarunkowania jakości klienta w realiach nowej ekonomii, [w:] T. Borys, P. Rogala (red.), Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Wiedza i jej jakość jako narzędzie doskonalenia organizacji, [w:] J. Łańcucki (red.), Rola znormalizowanych systemów zarządzania w zrównoważonym rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesStolarek W., Podstawy organizacji produkcji, WNT, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesStrategor, Zarządzanie firmą. Strategie, Struktury, Decyzje, Tożsamość, PWE, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesTrzoda J., Ekonomika przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1975.pl_PL
dc.referencesWalczak W., Kreowanie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, „Master of Business Administration”, marzec–kwiecień 2010, nr 2(103), Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiechoczek J., Marketingowa strategia produktu ponadnarodowego koncernu motoryzacyjnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2003.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-867-7.07


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe