Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCiesielska-Klikowska, Joanna
dc.contributor.editorKuczyński, Ernest
dc.contributor.editorTomczyk, Michał
dc.date.accessioned2019-05-28T08:08:09Z
dc.date.available2019-05-28T08:08:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationCiesielska-Klikowska J., Współczesne Niemcy widziane okiem filmowców – film niemiecki w XXI wieku, [w:] Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 233-242, doi 10.18778/7525-958-2.16pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-958-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28693
dc.description.abstractIm Artikel wird auf das Thema des deutschen Films im 21. Jahrhundert hingewiesen und dabei aufgezeigt, auf welche Problematik sich deutsche Filmemacher heute hauptsächlich konzentrieren. Die Autorin des Textes hebt die Tatsache hervor, dass zahlreiche Regisseure in ihren Werken geschichtliche Kontexte thematisieren – im Vordergrund steht oft die Zeitgeschichte und deren Schwerpunkte: der Nationalsozialismus, Trennung der deutschen Nation in den Jahren 1949-90, Erfahrungen und Schicksale der Bürger, der Alltag in der wiedervereinigten Republik, die Frage der Integration der multikulturellen Gesellschaft sowie die der aktuellen Herausforderungen, vor welchen die zeitgenössische deutsche Gesellschaft steht. Die Autorin fokussiert auf bedeutendste Werke der deutschen Kinematographie der letzten Dekade und bespricht u.a. die weltbekannten Filme: „Der Untergang“ von Oliver Hirschbiegel, „Good Bye, Lenin!“ von Wolfgang Becker, „Gegen die Wand“ und „Auf der anderen Seite“ von Fatih Akin, „Almanya - Willkommen in Deutschland“ von Yasemin und Nesrin Samdereli, „Drei“ von Tom Tykwers sowie Andreas Dresens „Halt auf freier Stecke“. Dem Artikel sind auch eine kritische Darstellung der Filme wie auch die Schlussfolgerung zu entnehmen, dass das gegenwärtige deutsche Kino ein hervorragendes Beispiel für die Zusammenarbeit von Staat, Wirtschaft und Künstlern ist.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuczyński E., Tomczyk M. (red.), Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfilm niemieckipl_PL
dc.subjectkinematografiapl_PL
dc.titleWspółczesne Niemcy widziane okiem filmowców – film niemiecki w XXI wiekupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number233-242pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotePolitolog, niemcoznawca, adiunkt w Katedrze Badań Niemcoznawczych Uniwersytetu Łódzkiego. W sferze jej zainteresowań badawczych znajdują się relacje niemiecko-francuskie, rola Niemiec w stosunkach międzynarodowych oraz integracja europejska. Zajmuje się ponadto filmem i mediami niemieckimi.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna_ciesielska@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-958-2.16


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe