Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJaremen, Daria
dc.date.accessioned2019-05-14T16:03:43Z
dc.date.available2019-05-14T16:03:43Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28229
dc.description.abstractFor contemporary hotels quality is becoming one of the most important factors strengthening their position on the highly competitive market and leading to economic success. The author attempts to define the internal and external determinants of the development of the hotel industry, as well as the factors which increase and decrease the quality of service in Lower Silesian hotels. She also presents a study of the quality of service in these hotels and discusses the methods applied.pl_PL
dc.description.abstractDla współczesnych zakładów hotelarskich jakość staje się jednym z najważniejszych czynników sukcesu ekonomicznego oraz umacniania pozycji na wysoce konkurencyjnym rynku. W artykule podjęto próbę rozpoznania wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań rozwoju branży hotelarskiej oraz czynników sprzyjających i nie sprzyjających poprawie i podnoszeniu usług oferowanych przez dolnośląskie hotele. Zaprezentowano także wyniki pomiaru poziomu jakości usług świadczonych w tychże obiektach i ustalono, jakie rozwiązania w zakresie doskonalenia jakości znajdują zastosowanie w hotelarstwie dolnośląskim.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjecthotel industrypl_PL
dc.subjectqualitypl_PL
dc.subjecttotal quality management (TQM)pl_PL
dc.subjectSERVQUALpl_PL
dc.subjecthotelarstwopl_PL
dc.subjectjakośćpl_PL
dc.subjectzarządzanie przez jakośćpl_PL
dc.titleDeterminants of the Quality of hotel Services in Lowersilesian Hotels and Methods for Developing Qualitypl_PL
dc.title.alternativeDeterminanty i sposoby kształtowania jakości usługi hotelarskiej w hotelach województwa dolnośląskiegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number43-59pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Jelenia Górapl_PL
dc.referencesHeung V. C. S., Wong M. Y., 1997, Hotel Service quality in Hong Kong. A study of tourists expectations. ..Journal of Vacation Marketing”, no 3, p. 264-271.pl_PL
dc.referencesSaleh F.. Ryan F. C., 1992, Conviviality - a source of satissfaction for hotels guests? An application of the SERVQUAL model, [wl: P. Jonhson. B. Thomas (red.), Choice and Demand in Tourism. Mansell, London, p. 86-98.pl_PL
dc.referencesThe ISO survey of ISO 9000 and ISO 14000 certificates. 2000, ISO, Genewa. p. 6.pl_PL
dc.referencesZeithaml V. A.. Parasuraman A.. Berry L. L., 1990, Delivering quality service. Balancing consumer perceptions and expectations, The Free Press, New York, p. 175-186.pl_PL
dc.relation.volume11pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord