Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStasienko, Anna
dc.date.accessioned2019-04-26T14:01:47Z
dc.date.available2019-04-26T14:01:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1731-8025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28020
dc.description.abstractThe article deals with the phenomenon of parceling, i.e.the division of a sentence into small parts. Parceled sentence consists of a main (basic) part and a partcellator. Different types of parceled constructions used in Russian press advertising have been discussed.en_GB
dc.description.abstractArtykuł jest poświęcony zjawisku określanemu w językoznawstwie rosyjskim terminem парцелляция, tj. sposobowi podziału zdania na dwie lub kilka samodzielnych fraz. Omówione zostały różnego typu konstrukcje z parcelacją w rosyjskiej reklamie prasowej. Szkic jest wstępem do szczegółowego opisu danego zjawiska w planie konfrontatywnym rosyjsko-polskim.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Rossica; 16
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectparcelingen_GB
dc.subjectpartcellatoren_GB
dc.subjectpress advertisingen_GB
dc.subjectRussian languageen_GB
dc.subjectsyntaxen_GB
dc.subjectparcelacjapl_PL
dc.subjectparcelatpl_PL
dc.subjectreklama prasowapl_PL
dc.subjectjęzyk rosyjskipl_PL
dc.subjectskładniapl_PL
dc.titleO parcelacji w rosyjskiej reklamie prasowejpl_PL
dc.title.alternativeOn the parceling in Russian press advertisingen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number93-99
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Rzeszowski
dc.identifier.eissn2353-9623
dc.referencesAbramowicz Z. (2003), Reklama w Rosji. Zarys problematyki, [w:] Studia Wschodniosłowiańskie, t. 3, Białystok, s. 143‒150.pl_PL
dc.referencesBralczyk J. (2004), Język na sprzedaż, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=reklama (dostęp: 26.05.2009).pl_PL
dc.referencesJęzyk reklam, http://portalwiedzy.onet.pl/93923,,,,jezyk_reklam,haslo.html (dostęp: 16.02.2009).pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (1996), Slogan reklamowy – budowa składniowa, „Poradnik Językowy”, z. 4, Warszawa, s. 13‒22.pl_PL
dc.referencesKrzanowska A. (2002), Na marginesie zjawisk leksykograficznych czyli o leksemie slogan w języku polskim i rosyjskim, [w:] Świat Słowian w języku i kulturze III. Językoznawstwo, E. Komorowska, Ż. Kozicka-Borysowska (red.), Szczecin, s. 113‒120.pl_PL
dc.referencesKrzanowska A. (2003), Slogan reklamowy jako przedmiot badań lingwistycznych (przegląd literatury polsko- i rosyjskojęzycznej), [w:] Świat Słowian w języku i kulturze IV. Językoznawstwo, E. Komorowska, Ż. Kozicka-Borysowska (red.), Szczecin, s. 127‒133.pl_PL
dc.referencesKrzanowska A (2005)., Slogan reklamowy jako przykład przekazu nie wprost (na materiale języka polskiego i rosyjskiego), [w:] Język a rzeczywistość, P. Czerwiński, H. Fontański (red.), Katowice, s. 305‒310.pl_PL
dc.referencesKrzanowska A. (2007), Slogany reklamowe z punktu widzenia kategorii semantycznej typ produktu – określenie typu produktu poprzez sugerowanie przeznaczenia, [w:] Dialog Kultur. Leksyka. Semantyka. Pragmatyka, E. Komorowska, U. Kantorczyk (red.), Szczecin–Rostock, s. 56‒62.pl_PL
dc.referencesOżóg K. (1995), Kilka uwag o języku reklamy radiowej i telewizyjnej, „Język Polski”, LXXV, z. 4–5, s. 273‒279.pl_PL
dc.referencesBol’shoy entsiklopedicheskiy slovar’. Yazykoznanie, V. N. Yartseva (red.), Moskva 1990. / Большой энциклопедический словарь. Языкознание, В. Н. Ярцева (ред.), Москва 1990.pl_PL
dc.referencesFedorova M. A., Zamyatina S. N., Funktsii partsellirovannykh konstruktsiy v reklame, http://frgf.utmn.ru/No11/text10.htm, (3.08.2008). / Федорова М. А., Замятина С. Н., Функции парцеллированных конструкций в рекламе, http://frgf.utmn.ru/No11/text10.htm, (3.08.2008).pl_PL
dc.referencesKopnina G. A., Partsellyatsya, http://library.krasu.ru/ft/ft/_articles/0070223.pdf, (3.08.2008). / Копнина Г. А., Парцелляция, http://library.krasu.ru/ft/ft/_articles/0070223.pdf, (3.08.2008).pl_PL
dc.referencesRozental’ D. E., Telenkova M. A. (2001), Slovar’-spravochnik lingvisticheskikh terminov, Moskva. / Розенталь Д. Э., Теленкова М. А. (2001), Словарь-справочник лингвистических terminov, Москва.pl_PL
dc.referencesShalunova M. S. (2005), Evolutsiya yazyka reklamy v Internete, konets XX – nachalo XXI v., [v:] Sovremennye voprosy obshchestvenno-rechevoy praktyki, A. A. Volkov (red.), Moskva, s. 141‒149. / Шалунова М. С. (2005), Эволюция языка рекламы в Интернете, конец ХХ – начало ХXI вв., [в:] Современные вопросы общественно-речевой практики, А. А. Волков (ред.), Москва, с. 141‒149.pl_PL
dc.referencesShokina A. B., (2008), Yazykovaya kompressiya v reklamnom tekste, http://mediascope.ru/node/240 (21.05.2009). / Шокина А. Б. (2008), Языковая компрессия в рекламном тексте, http://mediascope.ru/node/240 (21.05.2009). pl_PL
dc.referencesSkovorodnikov A. P. (1978(1)), O sootnoshenii ponyatiy „partsellyatsya” i „prisoyedinenie”, „Voprosy yazykoznaniya”, 1978/1, s. 118‒129. / Сковородников А. П. (1978(1)), О соотношении понятий „парцелляция” и „присоединение”, „Вопросы языкознания”, 1978/1, c. 118‒129.pl_PL
dc.referencesSkovorodnikov A. P. (1978(2)), O klassifikatsii partsellirovannykh predlozheniy v sovremennom russkom literaturnom yazyke, „Filologicheskiye nauki”, 1978/2, s. 58‒67. / Сковородников А. П. (1978(2)), О классификации парцеллированных предложений в современном русском литературном языке, „Филологические науки”, 1978/2, c. 58‒67.pl_PL
dc.referencesSkovorodnikov A. P. (1980), O funktsiyakh partsellyatsii v sovremennom russkom literaturnom yazyke, „Russkiy yazyk v shkole”, 1980/5, s. 86‒91. / Сковородников А. П. (1980), О функциях парцелляции в современном русском литературном языке, „Русский язык в школе”, 1980/5, c. 86‒91.pl_PL
dc.contributor.authorEmaila.stasienko@poczta.fm
dc.identifier.doi10.18778/1731-8025.16.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.