Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMadalińska-Michalak, Joanna
dc.date.accessioned2018-10-18T09:11:19Z
dc.date.available2018-10-18T09:11:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0208-6107
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25986
dc.description.abstractThe article presents the results of a nationwide survey concerning the opinions and experiences of ethics teachers related to the teaching of this subject in schools in Poland. Particular attention is devoted to the assessment of organizational solutions adopted to conduct ethics lessons in schools and the assessment of textbooks and educational materials for teaching ethics. The survey was based on diagnostic poll method. The research tool was a standardized questionnaire titled “Teaching ethics in school”. The questionnaire was addressed to ethics teachers in all Polish schools in which this subject is taught. The analysis of the obtained data and conclusions from the research contribute to expanding pedagogical knowledge about teaching ethics in schools in Poland and its place in the education system. The research pays attention to the challenges faced by schools, so that ethics as a subject of teaching be carried out at the highest level.en_GB
dc.description.abstractW niniejszym artykule prezentowane są wyniki ogólnopolskich badań, które dotyczą opinii i doświadczeń nauczycieli etyki związanych z nauczaniem tego przedmiotu w szkołach w Polsce. Szczególna uwaga poświęcona jest ocenie rozwiązań organizacyjnych przyjętych na rzecz prowadzenia lekcji etyki w szkołach oraz ocenie podręczników i materiałów edukacyjnych służących do nauczania etyki. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Narzędziem badawczym był wystandaryzowany, autorski kwestionariusz ankiety „Nauczanie etyki w szkole”. Badaniem objęto nauczycieli etyki ze wszystkich polskich szkół, w których jest nauczany ten przedmiot. Analiza uzyskanych danych i wnioski z badań przyczyniają się do poszerzenia wiedzy pedagogicznej na temat nauczania etyki w szkołach w Polsce i jej miejsca w systemie edukacji. Badania kierują uwagę w stronę wyzwań, jakie stoją przed szkołami, aby etyka jako przedmiot nauczania była realizowana na najwyższym poziomie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica;29
dc.subjectethics in schoolen_GB
dc.subjectteaching ethics: organizational solutionsen_GB
dc.subjecthandbooksen_GB
dc.subjecteducational materialsen_GB
dc.subjecteducation system in Polanden_GB
dc.subjectetyka w szkolepl_PL
dc.subjectdydaktykapl_PL
dc.subjectnauczaniepl_PL
dc.subjectrozwiązania organizacyjnepl_PL
dc.subjectpodręcznikipl_PL
dc.subjectmateriały edukacyjnepl_PL
dc.subjectsystem edukacji w Polscepl_PL
dc.titleNauczanie etyki w szkołach w Polsce – rozwiązania organizacyjne oraz podręczniki i materiały edukacyjnepl_PL
dc.title.alternativeTeaching ethics in schools in Poland – organizational solutions, handbooks and educational materialsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[37]-52
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Dydaktyki i Pedeutologii
dc.identifier.eissn2353-9631
dc.referencesBabbie Eearl, Badania społeczne w praktyce, tłum. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski, J. Haman, A. Jasiewicz-Betkiewicz, A. Kloskowska-Dudzińska, M. Kowalski, M. Mozga, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKonarzewski Krzysztof, Jak uprawiać badania oświatowe? Metodologia praktyczna, wyd. 1, WSiP, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesMadalińska-Michalak Joanna, Jeżowski Józef Antoni, Więsław Szymon, Etyka w systemie edukacji w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14.04.1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz.U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155; uwzględniono zmiany: Dz.U. z 1993 r. Nr 83, poz. 390; Dz.U. z 2014 r. poz. 478).Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30.06.1999 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz.U. z 1999 r. Nr 67, poz. 753).pl_PL
dc.contributor.authorEmailj.madalinska@uw.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6107.29.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord