Search
Now showing items 1-10 of 16
Outdoor gyms as an example of outdoor recreation activity in urbanized areas
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
In recent years, the popularity of outdoor gyms has been growing. They are built in urban parks, in neighbourhoods (housing estates), at school sports grounds. Recently more and more outdoor gyms are increasingly being ...
Siłownie plenerowe jako przykład outdoorowej aktywności rekreacyjnej na terenach zurbanizowanych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Siłownie plenerowe stają się w miastach europejskich coraz powszechniejsze i stanowią nowy element ich infrastruktury w miejscach rekreacji i sportu. Lokalizowane są w parkach miejskich, osiedlach mieszkaniowych, przy ...
Selfie w muzeum – określenie paradygmatów analizy zjawiska fotografowania (się) na wystawach muzealnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Dzięki rozwojowi mediów społecznościowych coraz popularniejsze staje się udostępnianie zdjęć, często w formie tzw. selfie. Zjawisko fotografowania samego siebie pojawiło się w instytucjach kultury, w tym także w muzeach. ...
Zagospodarowanie rekreacyjne doliny Warty w miastach Wielkopolski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Celem badań autorek była analiza struktury funkcjonalno-przestrzennej i stanu zagospodarowania terenów nadwarciańskich w miastach Wielkopolski pod kątem ich przydatności do rekreacji. Szczególną uwagę zwrócono na badanie ...
Recreational development in the settlements of the Warta Valley in Wielkopolska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Riverside areas have substantial recreational and tourist assets, but their potential in the settlements of Wielkopolska is underused due to difficult access to the river and the poor development of the embankments. The ...
Selfie at a museum: Defining a paradigm for an analysis of taking (self-portrait) photographs at museum exhibitions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Due to the development of social media, posting one's photos is becoming increasingly popular; they often take the form of, so called, ‘selfie’. The phenomenon of photographing oneself has also occurred in cultural ...
Cultural events as a method for creating a new future for museums
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
In the situation of insufficient subsidies for the substantive activities of museums, primarily the ones funded by the local governments, as well as low attendance of visitors, not really interested in the traditional offer ...
Atrakcyjność wybranych państw Europy Środkowej pod kątem uprawiania sportów zimowych i pieszej turystyki górskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Celem autorów artykułu jest próba dokonania oceny atrakcyjności wybranych państw Europy Środkowej pod kątem uprawiania sportów zimowych i pieszej turystyki górskiej w świetle opinii studentów kierunków związanych z turystyką, ...
The attractiveness of selected Central European countries for winter sports and mountain hiking
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Hiking, downhill skiing and snowboarding are among the most popular forms of active tourism in mountainous areas. Their popularity and their mass scale do not only result from the presence of the appropriate landscape, but ...
Metodyka obliczania wskaźników indywidualnej aktywności turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Celem autorów artykułu jest prezentacja współczesnych metod określania występujących cech ruchu turystycznego oraz wartości towarzyszących mu usług turystycznych i dóbr nabywanych przez turystów, obliczania liczby turystów ...