Przeglądaj Turyzm/Tourism 2018, 28/1 według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 1-16 z 16
-
Outdoor gyms as an example of outdoor recreation activity in urbanized areas
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)In recent years, the popularity of outdoor gyms has been growing. They are built in urban parks, in neighbourhoods (housing estates), at school sports grounds. Recently more and more outdoor gyms are increasingly being ... -
Siłownie plenerowe jako przykład outdoorowej aktywności rekreacyjnej na terenach zurbanizowanych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Siłownie plenerowe stają się w miastach europejskich coraz powszechniejsze i stanowią nowy element ich infrastruktury w miejscach rekreacji i sportu. Lokalizowane są w parkach miejskich, osiedlach mieszkaniowych, przy ... -
Selfie w muzeum – określenie paradygmatów analizy zjawiska fotografowania (się) na wystawach muzealnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Dzięki rozwojowi mediów społecznościowych coraz popularniejsze staje się udostępnianie zdjęć, często w formie tzw. selfie. Zjawisko fotografowania samego siebie pojawiło się w instytucjach kultury, w tym także w muzeach. ... -
Zagospodarowanie rekreacyjne doliny Warty w miastach Wielkopolski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Celem badań autorek była analiza struktury funkcjonalno-przestrzennej i stanu zagospodarowania terenów nadwarciańskich w miastach Wielkopolski pod kątem ich przydatności do rekreacji. Szczególną uwagę zwrócono na badanie ... -
Recreational development in the settlements of the Warta Valley in Wielkopolska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Riverside areas have substantial recreational and tourist assets, but their potential in the settlements of Wielkopolska is underused due to difficult access to the river and the poor development of the embankments. The ... -
Selfie at a museum: Defining a paradigm for an analysis of taking (self-portrait) photographs at museum exhibitions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Due to the development of social media, posting one's photos is becoming increasingly popular; they often take the form of, so called, ‘selfie’. The phenomenon of photographing oneself has also occurred in cultural ... -
Cultural events as a method for creating a new future for museums
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)In the situation of insufficient subsidies for the substantive activities of museums, primarily the ones funded by the local governments, as well as low attendance of visitors, not really interested in the traditional offer ... -
Atrakcyjność wybranych państw Europy Środkowej pod kątem uprawiania sportów zimowych i pieszej turystyki górskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Celem autorów artykułu jest próba dokonania oceny atrakcyjności wybranych państw Europy Środkowej pod kątem uprawiania sportów zimowych i pieszej turystyki górskiej w świetle opinii studentów kierunków związanych z turystyką, ... -
The attractiveness of selected Central European countries for winter sports and mountain hiking
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Hiking, downhill skiing and snowboarding are among the most popular forms of active tourism in mountainous areas. Their popularity and their mass scale do not only result from the presence of the appropriate landscape, but ... -
Metodyka obliczania wskaźników indywidualnej aktywności turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Celem autorów artykułu jest prezentacja współczesnych metod określania występujących cech ruchu turystycznego oraz wartości towarzyszących mu usług turystycznych i dóbr nabywanych przez turystów, obliczania liczby turystów ... -
A methodology for calculating individual indicators of tourism activity
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The purpose of the article is to find modern approaches for calculating the quantity of given characteristic features and accompanying tourist services and goods purchased by tourists, to determine the number of tourists ... -
Wydarzenia kulturalne formą kreowania nowego oblicza obiektów muzealnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)W sytuacji niewystarczających dotacji na działalność merytoryczną muzeów, zwłaszcza samorządowych, a także niskiej frekwencji zwiedzających, słabo zainteresowanych tradycyjną ofertą placówek, istnieje pilna potrzeba ... -
Postrzeganie czasu wolnego a kształtowanie przestrzeni rekreacji i przestrzeni turystycznej na obszarze miejskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Celem autorek artykułu jest próba identyfikacji relacji pomiędzy zmianami w postrzeganiu czasu wolnego a kreowaniem przestrzeni rekreacji i przestrzeni turystycznej na obszarach miejskich. Autorki w szczególności śledzą ... -
The impact of the perception of leisure on recreational and tourism spaces in an urban area
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The purpose of the present paper is to attempt to identify relations between the changing perception of leisure and the creation of tourism and recreational spaces in urban areas. The authors focus in particular on changes ... -
Twórcza rekreacja a twórcze podejście do organizacji rekreacji – studium przypadku Zakładów Przemysłów Twórczych Wi-Ma w Łodzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Rekreacja twórcza od wielu lat opisywana jest w literaturze przedmiotu jako jeden z rodzajów rekreacji. Niezwykle rzadko jednak przeprowadza się badania nad jej znaczeniem czy chociażby motywacją do uprawiania tego typu ... -
Creative and artistic recreation and a creative approach to recreation organization: a case study of WI-MA Creative Industries Establishments
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Artistic recreation has been described in the literature for many years as one of its types. However, research into its meaning, or even motivation, is rarely undertaken. The author attempts to confront existing definitions ...