Place Branding and Citizen Involvement: Participatory Approach to Building and Managing City Brands
Abstract
This article examines the role of citizens in the process of building and managing city brands. A multidisciplinary approach is applied to explain the multifaceted nature of territorial brands and citizen involvement. To this end, theoretical concepts from marketing and corporate branding, public management, and human geography are applied. By conceptualising place branding as a public policy and a governance process, and drawing from the concept of participatory place branding, the author discusses a variety of methods and instruments used to involve citizens. Special attention is given to the importance of modern technologies for effective citizen involvement.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kształtowanie świadomości marki biblioteki akademickiej
Grabowska, Hanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-09)The contemporary surroundings of libraries, shaped by globalization, dynamic development of technology and a high level of competition exerts pressure on innovative processes related to changes in the applicable managing ... -
Marka korporacyjna a marka pracodawcy - związki i zależności
Matuszewska, Agata (2018)Obszar badawczy pracy doktorskiej dotyczy kwestii zarządzania portfelem marek z uwzględnieniem marek nadrzędnej (korporacyjnej) i podrzędnych, w tym marki pracodawcy. Przedmiotem badań była marki korporacyjna i pracodawcy, ... -
Innowacyjne metody kreowania wizerunku pracodawcy
Kucińska, Paulina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W dobie rosnącej konkurencji i dynamicznego postępu technicznego przedsiębiorstwa dążą do zbudowania silnej marki i osiągnięcia przewagi na rynku. Unikatowy wizerunek można zbudować dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które ...