Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Internationalization process on the example of LVMH
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
Internationalization is a process commonly used by companies to expand their business. It can be understood as entering new foreign markets by using different methods such as joint-venture, greenfield investments, but also ...
Polski eksport owoców i warzyw. Studium przypadku uznanych organizacji i wstępnie uznanych grup producentów owoców i warzyw (rynek pierwotny) z województwa dolnośląskiego
(Uniwersytet Łódzki, 2014-06)
The main goal of the paper was to evaluate changes in Polish fruit and vegetable exports
between 2004–2012 and to identify the main export destinations of representatives of
107
the primary market of fruits and vegetables ...
Import zaopatrzeniowy i inwestycyjny a perspektywy uczenia się przedsiębiorstw przemysłowych z województwa łódzkiego
(Uniwersytet Łódzki, 2014-03)
The article focuses on import of intermediate and capital goods and its impact on economic
performance of manufacturing enterprises from Lodz Voivodeship. The first selection
outlines the New New Trade Theory postulates ...
Wykorzystanie możliwości rozwoju międzynarodowego – przykład Grupy Kapitałowej „Sokołów” SA
(Uniwersytet Łódzki, 2014-06)
The paper presents the available opportunities of international growth of firms described
in the management literature: sequential development and early internationalisation.
The results of research on the internationalisation ...
Pozycja gospodarcza miast Europy Środkowo-Wschodniej na tle świata
(Uniwersytet Łódzki, 2015-03)
The purpose of this paper is to analyze the revenue, profit, market value, assets,
location of headquarters and sectors of industry of the largest companies on the
Forbes Global 2000 list for the years 2006 and 2012. A ...
Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w modelu sharing economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
The aim of the article is to determine the specificity of the internationalization of enterprises operating in the sharing economy model against the background of traditional forms of foreign expansion. A research of the ...
Umiędzynarodowienie sektora mid-tech na przykładzie wymiany handlowej sektora samochodowego w Polsce w latach 2004–2012
(Uniwersytet Łódzki, 2014-06)
The automotive industry is one of the most important sectors for Polish total exports
and imports in terms of value, as well as the factor of trade intensity trade. The paper
is aimed at verifying the hypothesis according ...
Internacjonalizacja przedsiębiorstw – istota budowania konkurencyjności w dobie globalizacji korporacyjnej
(Uniwersytet Łódzki, 2014-12)
The purpose of this article is to analyze the changes in the strategies of the internationalization
of enterprises as a result of the evolution the global economy. An attempt is made to assess the
impact of the progressive ...
Znaczenie działalności eksportowej dla przedsiębiorstw z województwa łódzkiego – wyniki badania ankietowego
(Uniwersytet Łódzki, 2014-03)
The article describes the learning-by-exporting (LBE) phenomenon. The first part focuses
on theoretical background for analyses. The second one applies to enterprises
from Lodz Voivodeship and their perspectives for ...
Produktywność a ekspansja międzynarodowa przedsiębiorstw. Przypadek województwa łódzkiego
(Uniwersytet Łódzki, 2014-03)
The article presents results of research on relation between productivity of firms from
Lodz Voivodeship and their international expansion by exports, imports of intermediate
and capital goods and foreign direct investment ...