Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJóźwiak, Jolanta
dc.date.accessioned2018-01-23T12:20:52Z
dc.date.available2018-01-23T12:20:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1731-8025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23908
dc.description.abstractThe aim of the paper is to present the realization of motive of dream fulfillment in cars’ advertisements. Polish and Russian advertising slogans of various brands were analyzed. It allows to discribe similarities and differences between the ways of linguistic realization of the motive in Polish and in Russian. The usage of linguistics elements is related to Zaltman’s deep metaphors. Especially the metaphors of journey and of transformation were discussed as an instrument of representing an idea of dream fulfillment in marketing communication.en_GB
dc.description.abstractW niniejszym artykule podjęto próbę przedstawienia realizacji motywu spełnienia marzeń w reklamach samochodów osobowych na podstawie przykładowych tekstów, pochodzących z kampanii reklamowych dealerów różnych marek. Porównanie polskich i rosyjskich tekstów reklamowych pozwoliło wskazać na pewne podobieństwa i różnice. Wykorzystywanie określonych elementów językowych w komunikacji marketingowej zostało przeanalizowane w kontekście metafor głębokich Zaltmana, szczególnie metafory podróży i metafory transformacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Rossica; 14
dc.subjectmotive of dream fulfillmenten_GB
dc.subjectdeep metaphorsen_GB
dc.subjectmarketing communicationen_GB
dc.subjectadvertising’s textsen_GB
dc.subjectmotyw spełnienia marzeńpl_PL
dc.subjectmetafory głębokiepl_PL
dc.subjectkomunikacja marketingowapl_PL
dc.subjectteksty reklamowepl_PL
dc.titleMotyw spełnienia marzeń w reklamach samochodów w kontekście metafor głębokichpl_PL
dc.title.alternativeA motive of dream fulfilment in the advertisings of the cars in the context of deep metaphorsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[81]-89
dc.contributor.authorAffiliationKazimierz Wielki University
dc.identifier.eissn2353-9623
dc.referencesAntos G., Opiłowski R. (2015), W drodze do lingwistyki obrazu. Kierunki rozwoju nowej subdyscypliny lingwistycznej z perspektywy polsko-niemieckiej, [w:] Tekst i dyskurs, z. 8, Warszawa−Rzeszów, s. 11−36.pl_PL
dc.referencesAwdziej M. (2011), Hedonizm i motywy hedonistyczne w reklamie, [w:] Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, Zeszyty naukowe 209, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 498−507.pl_PL
dc.referencesLangacker R. (2009), Gramatyka kognitywna, tłum. E. Tabakowska, M. Buchta, H. Kardela i in., Kraków.pl_PL
dc.referencesLewicki A. M. (1998), Obraz samochodu w sloganach reklamowych (reklama prasowa), [w:] J. Anusiewicz, J. Bartmiński (red.), Język a kultura, t. 12, Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne, Wrocław, s. 206−223.pl_PL
dc.referencesTaylor J. R. (2001), Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej, przeł. A. Skucińska, Kraków.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Zaltman L. (2010), Metafora w marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim, przeł. J. Środa, Poznań.pl_PL
dc.referencesZimny R. (2008), Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjjozwiak@poczta.onet.pl
dc.identifier.doi10.18778/1731-8025.14.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord