Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRogowski, Robert
dc.date.accessioned2017-11-02T14:21:54Z
dc.date.available2017-11-02T14:21:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23152
dc.description.abstractThe paper presents the results of research on ethical attitudes of entrepreneurs based on a global survey (World Values Survey, six waves of research conducted in 2010–2014). More than ninety thousand interviews were analyzed. The most important values of the investigated entrepreneurs are family, work and religion. Less important are friends, leisure time and politics. Achieving material wellbeing in life is an essential goal, especially for people living in less developed continents. The respondents most often declared central political views. The great importance of God in their lives was pointed out by the inhabitants of both Americas and Africa. Research has shown that acts such as theft, tax fraud, corruption and non-payment for public transport are generally negatively assessed, but there are some differences in attitudes.en_GB
dc.description.sponsorshipThe “Annales. Ethics in Economic Life” is affiliated and co-financed by the Faculty of Economics and Sociology of the University of Lodz.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;3
dc.subjectentrepreneuren_GB
dc.subjectmoral attitudesen_GB
dc.subjectbusiness ethicsen_GB
dc.titleAksjonormatywne postawy przedsiębiorców na świecie. Analiza porównawczapl_PL
dc.title.alternativeAxio-normative Attitudes of Entrepreneurs in the World. A Comparative Analysisen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[81]-96
dc.contributor.authorAffiliationState University of Applied Sciences in Nowy Sącz
dc.identifier.eissn2353-4896
dc.referencesGlinka B., S. Gudkova, Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKultura przedsiębiorczości, red. B. Berger, Oficyna Literatów „Rój”, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesPrzedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne, red. Z. Ratajczak, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo ZNAK, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesWorld Values Survey, http://www.worldvaluessurvey.org.pl_PL
dc.referencesZarzecki M., Etos polskich przedsiębiorców 2014: metoda, pomiar, analiza, „Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne”, UKSW, nr 9, s. 104–110.pl_PL
dc.contributor.authorEmailrogowskir@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.20.3.06
dc.relation.volume20pl_PL
dc.subject.jelM14
dc.subject.jelZ12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord