Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiechota, Natalia
dc.contributor.editorMakowska-Iskierka, Marzena
dc.date.accessioned2017-10-27T08:42:21Z
dc.date.available2017-10-27T08:42:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationPiechota N., Zarys założeń metodologicznych badań nad wpływem wydarzeń sportowych i turystyki biznesowej na konkurencyjność miast, [w:] Makowska-Iskierka M., (red.), Badania nad turystyką. Jeden cel, różne podejścia, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 6, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 149-157, doi: 10.18778/7969-831-8.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-831-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23087
dc.description.abstractW pracy przedstawiono efekty, jakie mogą generować wydarzenia sportowe i turystyka biznesowa dla miasta oraz to, w jakim stopniu wpływają one na konkurencyjność miast. Rozważaniom poddano możliwość osiągania efektów synergicznych w wyniku połączenia wymienionych dwóch sfer. Przedstawiono najważniejsze założenia metodologiczne takich badań, w szczególności problem badawczy, cel, hipotezy oraz zarys metodyczny. Opracowanie stanowi koncepcję rozprawy doktorskiej.pl_PL
dc.description.abstractThe paper presents the research framework on impact of sport events and business tourism on competitiveness of cities. The effects generated by both phenomena are described. In the paper the research issue, purpose of the research, main hypothesis, and methodology are presented as the concept of the author’s PhD thesis.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMakowska-Iskierka M., (red.), Badania nad turystyką. Jeden cel, różne podejścia, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 6, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectwydarzenia sportowepl_PL
dc.subjectturystyka biznesowapl_PL
dc.subjectkonkurencyjność miastpl_PL
dc.subjectsport eventspl_PL
dc.subjectbusiness tourismpl_PL
dc.subjectcompetitiveness of citiespl_PL
dc.titleZarys założeń metodologicznych badań nad wpływem wydarzeń sportowych i turystyki biznesowej na konkurencyjność miastpl_PL
dc.title.alternativeThe impact of sport events and business tourism on cities competitiveness – the outline of methodological assumptionspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number149-157pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.referencesALLEN J., O’TOOLE W., MCDONNELL I., HARRIS R., 2002, Festival and Special Event Management, John Wiley & Sons Australia Ltd, Sydney.pl_PL
dc.referencesBUHALIS D., EGGER R. (red.), 2008, eTourism Case Studies. Management and Marketing Issues, Elsevier, Oxford.pl_PL
dc.referencesCOLLINS A., JONES C., MUNDAY M., 2009, Assessing the environmental impacts of mega sporting events: Two options?, „Tourism Management”, 30(6), s. 828–837.pl_PL
dc.referencesDAVIDSON R., COPE B., 2003, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna. Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDAVIES L., COLEMAN R., RAMCHANDANI G., 2013, Evaluating event economic impact: rigour versus reality? International „Journal of Event and Festival Management”, 4(1), s. 31-42.pl_PL
dc.referencesDWYER L., FORSYT P., RAO P., 2000, The price competitiveness of travel and tourism: a comparison of 19 destinations, „Tourism Management”, 21.pl_PL
dc.referencesGETZ D., 2003, Bidding on events, „Journal of Convention & Exhibition Management”, 5(2), s. 1–24.pl_PL
dc.referencesGETZ D., 2008, Event tourism: Definition, evolution, and research, T„Tourism Management”, 29(3), s. 403-428.pl_PL
dc.referencesGOELDNER CH.R., RITCHIE J.R.B., 2003, Tourism: principles, practice, philosophies, John Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesHADZIK A., SZROMEK A.R., TOMIK R., 2012, Kibice międzynarodowych widowisk sportowych jako nowa kategoria konsumentów turystyki w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 258, s. 68−78.pl_PL
dc.referencesHERNÁNDEZ-MARTÍN R., 2007, Tourism Events: Impact on Imports, „International Journal of Event Management Research”, 3(1), s. 15–28.pl_PL
dc.referencesHODUR N.M., LEISTRITZ F.L., 2006, Estimating the Economic Impact of Event Tourism: A Review of Issues and Methods, „International Journal of Event and Festival Management”, 8(4), s. 63-79.pl_PL
dc.referencesLITVIN S.W., 2013, Festivals and special events: making the investment, „International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research”, 7(2), s. 184–187.pl_PL
dc.referencesMORGAN A., CONDLIFFE S., 2006, Measuring the Economic Impacts of Convention Centers and Event Tourism, „International Journal of Event and Festival Management”, 8(4), s. 81–100.pl_PL
dc.referencesNAWROT Ł., ZMYŚLONY P., 2009, Międzynarodowa konkurencyjność regionu turystycznego. Od programowania rozwoju do zarządzania strategicznego, Proksenia, Kraków.pl_PL
dc.referencesPAWLICZ A., 2012, Problemy szacowania wpływu niewielkich wydarzeń na lokalną gospodarkę na przykładzie festiwalu szachowego Konik Morski Rewala w latach 2009−2010, „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 3(19), s. 124−137.pl_PL
dc.referencesPIOTROWSKI P., 2012, Determinanty skuteczności wydarzeń marketingowych w tworzeniu turystycznego wizerunku miasta, „Studia Ekonomiczne”, 119, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, s. 153−161.pl_PL
dc.referencesPOON A., 1993, Tourism, Technology and Competitive Strategies, C.A.B International, Wallingford.pl_PL
dc.referencesPORTER M., 1990, The Competitive Advantage of Nations, The Macmillan Press, London.pl_PL
dc.referencesRITCHIE J.R.B., CROUCH G., 2000, The competitive destination: a sustainability perspective, „Tourism Management”, 21.pl_PL
dc.referencesSTERKEN E., 2006, Growth Impact of Major Sporting Events, „European Sport Management Quarterly”, 6(4), s. 375–389.pl_PL
dc.referencesSWARBROOKE J., 2005, The development and management of visitor attractions, Elsevier Butterworth- -Heinemann, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesVANHOVE N., 2005, The Economics of Tourism Destinations, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesWANAGOS M., 2010, Event marketing w aktywizacji obszarów turystycznych, „Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia”, 4, s. 577−584.pl_PL
dc.referencesWOOD E.H. 2005, Measuring the economic and social impacts of local authority events, „International Journal of Public Sector Management”, 18(1), s. 37–53.pl_PL
dc.referencesZMYŚLONY P., PIECHOTA N., 2014, Znaczenie przemysłu spotkań w kształtowaniu potencjału turystycznego miast, [w:] K. Celuch (red.), Zarządzanie i organizacja przemysłu spotkań w Polsce. Teoria i praktyka, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie, Warszawa, s. 103–117.pl_PL
dc.contributor.authorEmailnatalia.piechota@ue.poznan.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-831-8.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska