Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKamińska-Jatczak, Izabela
dc.contributor.authorSkoczylas-Namielska, Elżbieta
dc.date.accessioned2017-10-09T13:32:54Z
dc.date.available2017-10-09T13:32:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22847
dc.description.abstractThe paper is an account of the events ending the jubilee year of the University of Lodz and the Department of Social Pedagogy, entitled Social Pedagogy at the University of Lodz: Past – Present – Future, which included two parts: a panel discussion around the issues contained in the book by J.-M. Barbier Vocabulaire d’analyse des activités. Penser les conceptualisations (Lexicon of the activity analysis. Conceptualizations of customary terms) and an exhibition devoted to the history of social pedagogy at the University of Lodz. The event was also a celebration of the centenary of the birth of Professor Irena Lepalczyk occurring on 1 October 2016. The discussion focused on key terms for the author’s own concept of activity analysis, presented in the Lexicon. The emphasized elements included the proposal of unobvious meanings as well as the original structure of the book.en_GB
dc.description.abstractTekst stanowi relację z wydarzenia kończącego rok jubileuszowy Uniwersytetu Łódzkiego jak i Katedry Pedagogiki Społecznej, zatytułowanego Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, które objęło dwie części: dyskusję panelową wokół problematyki zawartej w książce J.-M. Barbiera Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć oraz wystawę poświęconą dziejom pedagogiki społecznej w UŁ. Wydarzenie było również uczczeniem setnej rocznicy urodzin profesor Ireny Lepalczyk przypadającej 1 października 2016 r. Dyskusja dotyczyła pojęć kluczowych dla autorskiej koncepcji analizy aktywności, zaprezentowanej w Leksykonie. Podkreślano przy tym zarówno propozycję znaczeń nieoczywistych zaproponowanych przez J.-M. Barbiera, jak i oryginalną strukturę książki. Zastanawiano się również m.in. nad uniwersalnością koncepcji i samego Leksykonu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2
dc.subjectactivityen_GB
dc.subjectconceivability of activityen_GB
dc.subjectanalysis of activityen_GB
dc.subjecttypes of activityen_GB
dc.subjectanthropology of practiceen_GB
dc.subjectaktywnośćpl_PL
dc.subjectpojmowalność aktywnościpl_PL
dc.subjectanaliza aktywnościpl_PL
dc.subjectrodzaje aktywnościpl_PL
dc.subjectantropologia praktykipl_PL
dc.titlePedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: kulminacja obchodów 70-lecia Katedry Pedagogiki Społecznej UŁpl_PL
dc.title.alternativeSocial Pedagogy at the University of Lodz: Past – Present – Future: Culmination of the Celebrations of the 70th Anniversary of the Department of Social Pedagogy of the University of Lodzen_GB
dc.title.alternativePédagogie Sociale à l’Université de Lodz : le passé – le présent – le futur : la clôture des célébrations du 70 anniversaire de la Chaire de Pédagogie Sociale à l’Université de Lodzfr_FR
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by WNoW, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[215]-232
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej
dc.identifier.eissn-
dc.referencesBachelard G. (2002) Kształtowanie się umysłu naukowego. Przyczynek do psychoanalizy wiedzy obiektywnej, tłum. D. Leszczyński, Gdańsk, Słowo/obraz/terytoria.pl_PL
dc.referencesBarbier J.-M. (2016) Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, przeł. i oprac. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesDewey J. (1988) Jak myślimy, tłum. Z. Bastgenówna, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (2000) Co zwie się myśleniem?, tłum. J. Mizera, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1981) Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesŁukowski P. (2012) Logika praktyczna z elementami wiedzy o manipulacji, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer SA.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2006) Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2016) Posłowie: Konceptualizacje zwyczajowych ram myślenia o aktywności – na marginesie pracy nad tekstem w: J.-M. Barbier (2016) Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, przeł. i oprac. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 271–289.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (2007) Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. (1989) Język jako dyskurs, tłum. K. Rosner w: Ricoeur P., Język, tekst, interpretacja: wybór pism, tłum. P. Graff, K. Rosner, wybór i wstęp K. Rosner, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy, s. 65–95.pl_PL
dc.referencesRicoeur P. ([1990] 2003) O sobie samym jako innym, przeł. B. Chełstowski, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesRoth P. (2016) Konające zwierzę, tłum. J. Kozak, Kraków, Wydawnictwo Literackie.pl_PL
dc.referencesSuchodolski B. (1980) Heleny Radlińskiej koncepcja wychowania jako poszukiwania sił i pomocy w rozwoju, „Człowiek w Pracy i w Osiedlu”, nr 2/92/XIX, 3/93/XIX, numer tematyczny Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, I. Lepalczyk, J. Badura (red.), s. 35–40.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2016) W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesWitkiewicz S. I. (1921) Tumor mózgowicz. Dramat w 3 aktach z prologiem, Kraków, Spółka Wydawnicza „Fala” sp. z o.o.pl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2016) Konteksty i elementy ekologii umysłu, idei i wychowania według Gregory’ego Batesona w: Humanistyczne wyzwania ekologii umysłu: Gregory Bateson w Polsce, M. Jaworska-Witkowska, L. Witkowski (red.), Warszawa, Fundacja na rzecz Myślenia im. Barbary Skargi.pl_PL
dc.contributor.authorEmailiza.kaminska8@gmail.com
dc.contributor.authorEmailelaskocz@o2.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.03.13
dc.relation.volume3pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord