dc.contributor.author | Kowalski, Michał | |
dc.contributor.author | Ror-Maziarz, Paulina | |
dc.contributor.author | Bartosiewicz, Bartosz | |
dc.date.accessioned | 2017-08-23T08:23:39Z | |
dc.date.available | 2017-08-23T08:23:39Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0079-3493 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22419 | |
dc.description.abstract | The main goal of this article is to identify the problems encountered during the process of creation of redevelopment concepts of inner city area, arising from the historically evolved transportation network of small town and proposed new structure of road linkages, on the example of Brzeziny. The analyses will focus on the scheme of spatial development of town since the very beginning of its development, through the consecutive transformations and existing transportation system, with indication of barriers of its development in central area of town. As the result of the analyses a proposal of general directions of possible transformations of transportation structure of town is created, mainly concerning road system bicycle and pedestrian paths networks. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Polska Akademia Nauk Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju;136 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Brzeziny | pl_PL |
dc.subject | transport | pl_PL |
dc.subject | rewitalizacja | pl_PL |
dc.subject | małe miasta | pl_PL |
dc.subject | tranport problems | pl_PL |
dc.subject | urban regeneration | pl_PL |
dc.subject | Lodz Metropolitan Area | pl_PL |
dc.subject | small towns | pl_PL |
dc.title | Problemy rewitalizacji śródmieścia w kontekście koncentrycznie ukształtowanego układu komunikacyjnego (przykład Brzezin) | pl_PL |
dc.title.alternative | The Problems of the Inner City Urban Regeneration in the Context of Concentric Shaped Transportation System (Egzample of Brzeziny) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 95-104 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej | |
dc.references | Kulesza M., 2001, Morfogeneza miast na obszarze Polski Środkowej w okresie przedrozbiorowym, dawne województwa łęczyckie i sieradzkie, Wyd. UŁ, Łódź | pl_PL |
dc.references | Badziak K. (red), 1997, Brzeziny, dzieje miasta, Zarząd Miasta Brzeziny, Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Historycznego, Brzeziny-Łódź | pl_PL |
dc.references | Dziadek S., 1991, Systemy transportowe ośrodków zurbanizowanych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Kołodziej J., 2006, Odkrycia archeologiczne na tzw. Krakówku (XIV-XVII w.), "BIS Brzeziński Informator Samorządowy: Brzeziny, Dmosin, Jeżów, Rogów", nr 35, (187). | pl_PL |
dc.references | Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeziny, oprac. Murawska E., Brzeziny 1999-2000. | pl_PL |