Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCieślikowska, Monika
dc.contributor.authorPieczewski, Andrzej
dc.date.accessioned2013-07-04T10:48:19Z
dc.date.available2013-07-04T10:48:19Z
dc.date.issued2013-05-15
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/2234
dc.description.abstractThe aim of this article is to point out the basic areas of judgment made by employees considering the ethical or unethical behaviour of employers in the workplace. The authors analyse this subject from three perspectives: The first one is labour legislation in Poland; the second is the perspective of employers, especially codes of ethical standards created by contemporary organizations, and the third perspective is the point of view of employees. The conclusions in this area have been made on the basis of research in two Polish insurance companies. The authors attempted to create a ranking of ethical elements significant for employees. Such knowledge could be very useful for creating proper personnel policy in any organisation.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w życiu gospodarczym
dc.subjectethical standards in a workplaceen
dc.subjectlabour legislationen
dc.subjectethical codesen
dc.titleNormy etyczne obowiązujące pracodawców. Perspektywa systemu prawnego, organizacji i pracownikapl_PL
dc.title.alternativeEthical Standards Binding on Employers. Perspectives of the Legal System, Organizations and Employeesen
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013
dc.page.number295-303
dc.contributor.authorAffiliationMonika Cieślikowska - Uniwersytet Wrocławski
dc.contributor.authorAffiliationAndrzej Pieczewski - Uniwersytet Łódzki
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesAdvances In Experimental Social Psychology, red. L. Berkowitz, Academic Press, New York 1965.
dc.referencesBlanchard K., M. O’Connor, J. Ballard, Managing by Values. How to Put Your Values into Action for Extraordinary Results, San Francisco 2003.
dc.referencesBugdol M., Gry i zachowania nieetyczne w organizacji, Difin, Warszawa 2007.
dc.referencesChappell T., The Soul of a Business. Managing for Profit and the Common Good, Bantam, New York 1993.
dc.referencesChryssides G.D., J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, WN PWN, Warszawa 1999.
dc.referencesElementy etyki gospodarki rynkowej, red. B. Pogonowska, PWE, Warszawa 2004.
dc.referencesJackson J., Biznes i Moralność, WN PWN, Warszawa 1999.
dc.referencesMotivation and Work Behavior, red. R. Steers, L.W. Porter, McGraw Hill, New York 1964.
dc.referencesPorębski Cz., Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Wydawnictwo Znak, Kraków 1997.
dc.referencesPowszechna Deklaracja Praw Człowieka, art. 23, pkt. 1, Paryż 1948, http://www.unesco.pl/ fileadmin/user_upload/pdf/Powszechna_Deklaracja_Praw_Czlowieka.pdf.
dc.referencesRobbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004.
dc.referencesSzulczewski G., Etyka w biznesie. O możliwościach i barierach stosowania kategorii etycznych, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2002, vol. 5.
dc.referencesUstawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (tekst pierwotny: Dz. U. 1974r. Nr 24 poz. 141, tekst jednolity: Dz. U. 1998r. Nr 21 poz. 94).
dc.referencesVasiljeviene N., Etyka Biznesu w działalności menadżerskiej, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2004, vol. 7, nr 1.
dc.referencesZbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu organizacją [w:] Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, PWN, Warszawa 1997.
dc.contributor.authorEmailapieczewski@uni.lodz.pl
dc.relation.volume16
dc.subject.jelJ53
dc.subject.jelJ83
dc.subject.jelM50


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord