dc.contributor.author | Chłosta-Sikorska, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T09:02:00Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T09:02:00Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2080-8313 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/21882 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Studia z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX i XX Wieku;16 | |
dc.subject | women | en_GB |
dc.subject | image | en_GB |
dc.subject | school textbooks | en_GB |
dc.subject | history | en_GB |
dc.subject | kobiety | pl_PL |
dc.subject | wizerunek | pl_PL |
dc.subject | podręczniki szkolne | pl_PL |
dc.subject | historia | pl_PL |
dc.title | W poszukiwaniu kobiet w podręcznikach do historii. Rozważania nad publikacją Iwony Chmury-Rutkowskiej, Edyty Głowackiej-Sobiech, Izabeli Skórzyńskiej, „Niegodne historii”? O nieobecności i stereotypowych wizerunkach kobiet w świetle podręcznikowej narracji historycznej w gimnazjum, Poznań 2015, ss. 621 | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [209]-220 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Historii i Archiwistyki | |
dc.identifier.eissn | 2450-6796 | |
dc.references | Bieniek M., Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2009. | pl_PL |
dc.references | Domańska E., Humanistyka nie-antropocentryczna a studia nad rzeczami, „Kultura Współczesna” 2008, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Hannam J., Feminizm, Poznań 2010. | pl_PL |
dc.references | Hoszowska M., Kobiety w podręcznikach historii ojczystej XIX stulecia. Uwagi metodologiczne, „Kultura i Historia” 2004, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Marszałek M., Płeć jako element obrazu świata we współczesnych elementarzach polskich, [w:] Język a Kultura, t. 13, Wrocław 2000. | pl_PL |
dc.references | Maternicki J., Historia, [w:] Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, red. J. Maternicki, Warszawa 2004. | pl_PL |
dc.references | Solarska M., Bugajewski M., Współczesna francuska historia kobiet. Dokonania – perspektywy – krytyka, Bydgoszcz 2009. | pl_PL |
dc.references | Środa M., Kobiety i władza, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Środa M., Kobiety, władza, polityka, [w:] Polityka równości płci na poziomie lokalnym, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Zielecki A., Role i funkcje podręcznika historii, Rzeszów 1984. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | agsikorska@o2.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2080-8313.16.13 | |