Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCichoń, Aleksy W.
dc.date.accessioned2017-06-01T07:30:18Z
dc.date.available2017-06-01T07:30:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAleksy W., Cichoń, (2015), W poszukiwaniu tożsa - mości pokolenia ’89. Na manowcach wszechkre - atywności, „Władza Sądzenia”, nr 7, ss. 105–113pl_PL
dc.identifier.issn2300-1690
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21865
dc.description.abstractPróba charakterystyki pokolenia po ’89 okazuje się problematyczna ze względu na brak wspólnego mianownika historycznego; dotąd nie można mówić o wytworzeniu jakiejkolwiek ponadjednostkowej tożsamości. Cechy przypisywane młodemu pokoleniu, takie jak: biegłość technologiczna, elastyczność na rynku i tzw. kreatywność są cechami powierzchownymi. Ciągła ich obecność w dyskursie jest utrudnieniem w krystalizowaniu się tożsamości grupy rówieśniczej, jak i indywidualizmu jednostek. Jest to specyficzne pokolenie, które nadal nie posiada tożsamości, bowiem jednostki wspólnie istnieją wyłącznie jako grupa konsumencka. Genezą problemu zdaje się bezkrytyczny stosunek do rynku. Kreatywność, którą rzekomo odznacza się to pokolenie nie spełnia podstawowej definicji – sam brak postawy innowacyjnej charakteryzuje przede wszystkim środowisko młodych twórców.pl_PL
dc.description.abstractThe attempt to characterize the generation ‘89 is problematic because it lacks a common denominator in history. We are not able to talk about representatives of this generation as the group with superindividual identity. Young people are technologically proficient, flexible in labour market and ‘creative’ – but these characteristics are superficial. Their presence in discourse is an impediment to forming peer group identity or the identity of an individual. Generation born after 1989 – called the pictorial generation – is a specific case of youths without identity because individuals operate together only as a consumer group. The reason might be their uncritical approach to the market. Creativity of ‘the pictorials’ do not meet the definition of creativity – even in youths’ art communities.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatedra Socjologii Polityki i Moralności, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁpl_PL
dc.relation.ispartofseriesWładza Sądzenia;7
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectpokolenie piktorialnepl_PL
dc.subjectMillenialspl_PL
dc.subjectgeneracja Ypl_PL
dc.subjectprzeciążenie obrazamipl_PL
dc.subjectpictorial generationpl_PL
dc.subjectgeneration Ypl_PL
dc.subjectpicture overloadpl_PL
dc.titleW poszukiwaniu tożsamości pokolenia ’89. Na manowcach wszechkreatywnościpl_PL
dc.title.alternativeIn Search of Identity of Generation ‘89. On the Backroads of Hypercreativitypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number105-113pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Zarządzania Kulturą Wizualnąpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAleksy W. Cichoń – rocznik 1992 r., student Wydziału Zarządzania Kulturą Wizualną, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zainteresowania: społeczna historia sztuki i literatury, teoria i krytyka sztuki, literatura i sztuka Międzywojnia i Socrealizmu, socjologia kultury i studia nad tzw. kulturą wizualną.pl_PL
dc.referencesBaudrillard, J. (2006). Spisek sztuki, tłum. S. Królak, Warszawa: Sic!pl_PL
dc.referencesBauman, Z. (2007). Płynne życie, Kraków: Wydawnictwo Literackiepl_PL
dc.referencesBelting, H. (2007). Antropologia obrazu. Szkice do na - uki o obrazie, tł. M. Bryl, Kraków: Univeristas. s. 21pl_PL
dc.referencesBerger, P.L. (1995). Rewolucja kapitalistyczna, tłum. Z. Simbierowicz, Warszawa: Oficyna Naukowa w: B. Szacka (2003). Wprowadzenie do socjologii, Warszawa: Oficyna Naukowapl_PL
dc.referencesBerger, P.L. (1995b). Zaproszenie do socjologii, tłum. J. Stawiński, Warszawa: PWNpl_PL
dc.referencesMirzoeff, N. (2012). Czym jest kultura wizualna?… w: „Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z so - cjologii wizualnej”, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (2012), Kraków: Wydawnictwo Znakpl_PL
dc.referencesMitchell, W.J.T. (2009). Zwrot piktorialny, w: „Kultura popularna” 1/ 2009pl_PL
dc.referencesOżarowska, D. (2010). Nie uderzy żaden piorun, Kraków: ha!artpl_PL
dc.referencesShuty, S. (2013). w: Kot, D. Kierunkowy 22, Kraków: ha!artpl_PL
dc.referencesBendyk, M. (2014). Roczniki 90: Z nami wszystko OK. [online] http://www.krytykapolityczna.pl/ artykuly/opinie/20140618/roczniki-90-z-nami - -wszystko-okpl_PL
dc.referencesCzechowicz, J. (2010). „Nie uderzy żaden piorun” Dominika Ożarowska [online] http://krytycznymo - kiem.blogspot.com/2010/03/nie-uderzy-zaden - -piorun-dominika.htmlpl_PL
dc.referencesDziubanii-Kwestorowska, A. (2014). Hashtagnation – siła pokolenia selfie. http://informacje. havasworldwide.pl/pr/289678/hashtagnation-sila - -pokolenia-selfiepl_PL
dc.referencesGazeta Wyborcza (2013). Znany profesor: Studenci to barany, wykładowcy to profesty - tutki. – To skandaliczna wypowiedź – oburza się minister Kudrycka [online] http://wyborcza. pl/1,76842,13883565,Znany_profesor__Studenci_ to_barany__wykladowcy_to.htmlpl_PL
dc.referencesHartman, J. (2011). Godne, bo wygodne. Krytyka młodzieżowego rozumu, „Tygodnik Powszechny” 12(3219), 20.03.2011, s. 14–15pl_PL
dc.referencesHartman, J. (2013). Baranem wchodzisz, baranem wychodzisz. „Polityka”, 08.05.2013pl_PL
dc.referencesStaszewski, W. (2014). Co poszło nie tak z pokoleniem 89? [online] http://polska.newsweek.pl/dzieci-po - kolenia-czasow-transformacji-co-z-nimi-bedzie - -newsweek-pl,artykuly,285750,1.htmlpl_PL
dc.referencesWydrzyński, J. (2013). Dyskretny urok „selfie”. http:// kulturaenter.pl/blogi/dyskrenty-urok-selfie/pl_PL
dc.contributor.authorEmailcichon.a.w@gmail.compl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska