dc.contributor.author | Leek, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2016-11-24T12:00:05Z | |
dc.date.available | 2016-11-24T12:00:05Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7455-236-3 | |
dc.identifier.issn | 1897-4244 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20061 | |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest zapoznanie z życiem i poglądami Jana Amosa Komeńskiego na temat nauczania
języków, jak i stworzenia uniwersalnego języka, umożliwiającego porozumienie się ludzi różnych narodów,
religii, ras. Od ponad trzystu lat osoba Jana Amosa Komeńskiego wzbudza w środowisku nauczycieli
na całym świecie duże zainteresowanie. Przede wszystkim dlatego, że jako pisarz i publicysta
był niezmiernie pracowity. Do historii przeszedł jako ten, który poszukiwał nowych metod niezbędnych
w dydaktyce szkolnej, jako znawca i propagator środków dydaktycznych oraz zwolennik nauczania
poglądowego na każdym przedmiocie szkolnym. Był też twórcą idei stworzenie uniwersalnego języka, z którym wiązał nadzieje na naprawę świata i ulepszenie stosunków między narodami. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Studia Neofilologiczne;7 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Comenius | pl_PL |
dc.subject | Jan Komensky | pl_PL |
dc.subject | world understanding | pl_PL |
dc.subject | peace education | pl_PL |
dc.title | John Amos Comenius – the initiator of modern language teaching and world understanding | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 223-232 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz | pl_PL |
dc.references | Booij, Geert: English as the Lingua Franca of Europe: A Dutch Perspective. In Lingua e Stile 36 (2001), p. 351–361. | pl_PL |
dc.references | Dobinson, Christian: Comenius and contemporary education. Paris Unesco Institute for Education 1970. | pl_PL |
dc.references | Kamman, William F: The Problem of a Universal Language. In The Modern Language Journal 26 (1942), p. 177–182. | pl_PL |
dc.references | Howatt, Arthur: A History of English Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Chapter 3, 1984. | pl_PL |
dc.references | Lambert, Wallace: Bilingualism and Language Acquisition. In Native Language and Foreign Language Acquisition, edited by Harris Winitz. New York: New York Academy of Sciences 1981. | pl_PL |
dc.references | Murphy, Daniel: Comenius: a critical reassessment of his life and work. Cambridge: Cambridge University Press 1995. | pl_PL |
dc.references | Rabecq, Marie: Comenius: apostle of modern education. In UNESCO Courier 11 (1957), p. 4–16. | pl_PL |
dc.references | Rusk, Robert: Doctrines of the Great Educators. Edinburgh: Macmillan 1969. | pl_PL |
dc.references | Sadler, John: Comenius Collier-London: Collins-Macmillan Limited 1969. | pl_PL |
dc.references | UNESCO. John Amos Comenius – 1592–1670. Paris, United Nations, 1957. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | joanna.leek@uni.lodz.pl | pl_PL |