Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.date.accessioned2016-11-24T12:00:05Z
dc.date.available2016-11-24T12:00:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-83-7455-236-3
dc.identifier.issn1897-4244
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20061
dc.description.abstractCelem artykułu jest zapoznanie z życiem i poglądami Jana Amosa Komeńskiego na temat nauczania języków, jak i stworzenia uniwersalnego języka, umożliwiającego porozumienie się ludzi różnych narodów, religii, ras. Od ponad trzystu lat osoba Jana Amosa Komeńskiego wzbudza w środowisku nauczycieli na całym świecie duże zainteresowanie. Przede wszystkim dlatego, że jako pisarz i publicysta był niezmiernie pracowity. Do historii przeszedł jako ten, który poszukiwał nowych metod niezbędnych w dydaktyce szkolnej, jako znawca i propagator środków dydaktycznych oraz zwolennik nauczania poglądowego na każdym przedmiocie szkolnym. Był też twórcą idei stworzenie uniwersalnego języka, z którym wiązał nadzieje na naprawę świata i ulepszenie stosunków między narodami.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowiepl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Studia Neofilologiczne;7
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectComeniuspl_PL
dc.subjectJan Komenskypl_PL
dc.subjectworld understandingpl_PL
dc.subjectpeace educationpl_PL
dc.titleJohn Amos Comenius – the initiator of modern language teaching and world understandingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number223-232pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.referencesBooij, Geert: English as the Lingua Franca of Europe: A Dutch Perspective. In Lingua e Stile 36 (2001), p. 351–361.pl_PL
dc.referencesDobinson, Christian: Comenius and contemporary education. Paris Unesco Institute for Education 1970.pl_PL
dc.referencesKamman, William F: The Problem of a Universal Language. In The Modern Language Journal 26 (1942), p. 177–182.pl_PL
dc.referencesHowatt, Arthur: A History of English Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Chapter 3, 1984.pl_PL
dc.referencesLambert, Wallace: Bilingualism and Language Acquisition. In Native Language and Foreign Language Acquisition, edited by Harris Winitz. New York: New York Academy of Sciences 1981.pl_PL
dc.referencesMurphy, Daniel: Comenius: a critical reassessment of his life and work. Cambridge: Cambridge University Press 1995.pl_PL
dc.referencesRabecq, Marie: Comenius: apostle of modern education. In UNESCO Courier 11 (1957), p. 4–16.pl_PL
dc.referencesRusk, Robert: Doctrines of the Great Educators. Edinburgh: Macmillan 1969.pl_PL
dc.referencesSadler, John: Comenius Collier-London: Collins-Macmillan Limited 1969.pl_PL
dc.referencesUNESCO. John Amos Comenius – 1592–1670. Paris, United Nations, 1957.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.leek@uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska