dc.contributor.author | Chmielińska, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2016-03-18T17:54:56Z | |
dc.date.available | 2016-03-18T17:54:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/17485 | |
dc.description.abstract | Prezentowana praca stanowi studium teoretyczno-empiryczne, w którym podjęto ważny społecznie problem uwarunkowań twórczych działań transgresyjnych realizowanych w praktyce pedagogicznej. Lokuje się ona w obszarze problemowym psychologii i pedagogiki twórczości, pedagogiki społecznej i pedagogiki zasobów. Autorka odwołuje się do wybranych koncepcji teoretycznych, m.in. transcendentnej natury życia w ujęciu Georga Simmla, transgresyjnej koncepcji człowieka Józefa Kozieleckiego czy koncepcji beyonder Paula E. Torrance’a. W pracy zaprezentowano autorski projekt badawczy. Jako metodę badawczą przyjęto studium indywidualnych przypadków - beyonders’ów edukacyjnych. Wyniki badań obejmują: opis znaczenia wybranych zasobów psychospołecznych w dokonywaniu twórczych transgresji pedagogicznych; charakterystyka wyłonionych portretów transgresyjnych pedagogów oraz identyfikacja kategorii transgresji pedagogicznych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | transgresja pedagogiczna | pl_PL |
dc.subject | zasoby | pl_PL |
dc.subject | Beyonder edukacyjny | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.subject | studium przypadku | pl_PL |
dc.title | Znaczenie wybranych zasobów psychospołecznych w dokonywaniu twórczych transgresji pedagogicznych. Studia indywidualnych przypadków beyonders. | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.rights.holder | Aleksandra Chmielińska | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu | pl_PL |
dc.dissertation.director | Szmidt, Krzysztof Jan | |
dc.dissertation.reviewer | Cudowska, Agata | |
dc.dissertation.reviewer | Bonar, Jolanta | |
dc.date.defence | 2016 | |