Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChmielińska, Aleksandra
dc.date.accessioned2016-03-18T17:54:56Z
dc.date.available2016-03-18T17:54:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17485
dc.description.abstractPrezentowana praca stanowi studium teoretyczno-empiryczne, w którym podjęto ważny społecznie problem uwarunkowań twórczych działań transgresyjnych realizowanych w praktyce pedagogicznej. Lokuje się ona w obszarze problemowym psychologii i pedagogiki twórczości, pedagogiki społecznej i pedagogiki zasobów. Autorka odwołuje się do wybranych koncepcji teoretycznych, m.in. transcendentnej natury życia w ujęciu Georga Simmla, transgresyjnej koncepcji człowieka Józefa Kozieleckiego czy koncepcji beyonder Paula E. Torrance’a. W pracy zaprezentowano autorski projekt badawczy. Jako metodę badawczą przyjęto studium indywidualnych przypadków - beyonders’ów edukacyjnych. Wyniki badań obejmują: opis znaczenia wybranych zasobów psychospołecznych w dokonywaniu twórczych transgresji pedagogicznych; charakterystyka wyłonionych portretów transgresyjnych pedagogów oraz identyfikacja kategorii transgresji pedagogicznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjecttransgresja pedagogicznapl_PL
dc.subjectzasobypl_PL
dc.subjectBeyonder edukacyjnypl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.subjectstudium przypadkupl_PL
dc.titleZnaczenie wybranych zasobów psychospołecznych w dokonywaniu twórczych transgresji pedagogicznych. Studia indywidualnych przypadków beyonders.pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderAleksandra Chmielińskapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.dissertation.directorSzmidt, Krzysztof Jan
dc.dissertation.reviewerCudowska, Agata
dc.dissertation.reviewerBonar, Jolanta
dc.date.defence2016


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord