Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNieporowski, Piotr
dc.date.accessioned2016-03-05T13:49:27Z
dc.date.available2016-03-05T13:49:27Z
dc.date.issued2016-02
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17256
dc.description.abstractNon-governmental organisations in recent years have gained new possibilities to realise their initiatives, thanks to the strong need among corporations to maintain their socially-desired image, which translates into their greater openness towards possible cooperation with the third sector. Several representatives of NGOs, utilising the latest technological solutions, are improving both the extent of their influence and its effectiveness. As multiple examples from Lubusz Voivodeship illustrate, the strategy of cooperation between business and non-governmental organisations can take on many forms, not necessarily based on financial support. Currently, a bargaining chip in the case of both sides is their knowledge capital. Corporations striving to maintain a positive image in the surroundings they function within are more eager to support social initiatives, recognising in it a possible path to gaining a competitive edge. In my article, I intend to reflect the specificity of the business/NGO relation and its determinants on the basis of selected examples from Lubusz Voivodeship. By analysing case studies, I will try to indicate the most common mutual expectations and construct a vision of a “perfect partner”. The context of analysing the quality of relations between business and NGO’s is social capital, which is an important value determining its shape. This arises from the belief that an organisation’s social capital has a meaningful impact on its attractiveness in the eyes of a potential partner. In my paper I will also present the most recent data, depicting the level of trust among the local community.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLodz University Presspl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;1
dc.subjectbusinesspl_PL
dc.subjectNGOpl_PL
dc.subjectpartnershippl_PL
dc.subjectcooperationpl_PL
dc.subjectnon-governmental organisationspl_PL
dc.titleWspółpraca pomiędzy biznesem a organizacjami pozarządowymi na przykładzie województwa lubuskiegopl_PL
dc.title.alternativeCurrent Trends in Fostering Cooperation Between Business and NGO’s Supported by Examples from Lubusz Voivodeshippl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number95–108pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Zielona Górapl_PL
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesBennett J., S. Jayes, The Seven Pillars of Partnering: A Guide to Second Generation Partnering, Forum Partnering Task Force of Reading Construction Forum, London 1998.pl_PL
dc.referencesBourdieu P., The Forms of Capital [w:] Handbook of theory and research for the sociology of education, red. J. Richardson, New York 1986, s. 248–249.pl_PL
dc.referencesCheba K., J. Hołub-Iwan, A. Świadek, Raport „Specjalizacje regionalne województwa lubuskiego” dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDepartament Pożytku Publicznego, Organizacje pozarządowe – Podstawowe pojęcia, http:// www.pozytek.gov.pl/Podstawowe,pojecia,380.html.pl_PL
dc.referencesDepartament Pożytku Publicznego, Tekst jednolity ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dzia- łalności pożytku publicznego i o wolontariacie, http://www.pozytek.gov.pl/Usta wa,o,dzialalnosci,pozytku,publicznego,i,o,wolontariacie,405.html.pl_PL
dc.referencesDiagnoza Społeczna: zintegrowana baza danych 2000-2013, www.diagnoza.com.pl_PL
dc.referencesDuer K., K. Dreszer-Smalec, M. Wojciechowska, E. Wyszomirska, K. Gluth, Diagnoza stanu lubuskich organizacji pozarządowych, Fundacja na rzecz Collegium Polonicum, Słubice 2012.pl_PL
dc.referencesFundacja CSR Profit – PartnerstwaLokalne.pl, http://partnerstwalokalne.pl/baza-wiedzy/model-wspol pracy-biznes-ngo/3-case-studies/.pl_PL
dc.referencesINTEGRACJA jednym z sygnatariuszy Karty Wskazań Efektywnego Partnerstwa Biznes – NGO, http://www.integracja.org/wydarzenia/integracja-jednym-z-sygnatariuszy-kar ty-wskazan-efektywnego-partnerstwa-biznes-ngo/.pl_PL
dc.referencesKaroń T., A. Hek, K. Tomczak, Badanie „Diagnoza działalności organizacji pozarządowych pod kątem istnienia standardów działania” – Raport końcowy, SMG/KRC Poland Media S.A., 2010.pl_PL
dc.referencesKarta Wskazań Efektywnego Partnerstwa Biznes-NGO, konkordia.org.pl/wp-content/uploads/2014/09/Karta_Wskazan.pdf.pl_PL
dc.referencesKudłacz T., A. Hołuj, P. Serafin, B. Zawilińska, Raport regionalny – Województwo lubuskie, Zielona Góra-Kraków, 2011.pl_PL
dc.referencesPolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu – Raport, Warszawa 2011, s. 199–200.pl_PL
dc.referencesPomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o., Biznes i NGO podpisały Kartę Wskazań Efektywnego Partnerstwa, http://www.strefa.gda.pl/pl/aktualnosci/biznes-i-ngo-pod pisaly-karte-wskazan-efektywnego-partnerstwa.html.pl_PL
dc.referencesPutnam R.D., Demokracja w działaniu, tłum. J. Szacki, Fundacja im. Stefana Batorego, Warszawa-Kraków 1995.pl_PL
dc.referencesStowarzyszenie Inicjatyw Samorządowych, Organizacje pozarządowe w Polsce, http://www .lpps.pl/?organizacje-pozarzadowe-w-polsce,109.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 6 sierpnia 2004 r.), http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2004-173-1807.pl_PL
dc.referencesWojsławowicz E., Czy jesteśmy sobie potrzebni? O współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi, Konkordia, http://konkordia.org.pl/czy-jestesmy-sobie-potrzebni-o-wspolpracy-biznesu-z-organizacjami-pozarzadowymi/.pl_PL
dc.contributor.authorEmailnieporowski@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.19.1.07
dc.relation.volume19pl_PL
dc.subject.jelH79
dc.subject.jelL31


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord