Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeszczyńska-Rejchert, Anna
dc.date.accessioned2016-01-19T22:01:52Z
dc.date.available2016-01-19T22:01:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16674
dc.description.abstractOsoby starsze są często postrzegane przez pryzmat negatywnych stereotypów starości. Aby zmienić nieco perspektywę spojrzenia na tę grupę wiekową, autorka artykułu podjęła się realizacji badań empirycznych, mających na celu ukazanie różnych wymiarów życia seniorów, których można uznać za „wyjątkowe” osoby starsze. Podmiotem badań byli studenci nauk społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, którzy zgodzili się wybrać i opisać jedną osobę starszą, w ich opinii wyjątkową, a także przeprowadzić z nią wywiad. Treść artykułu dotyczy pierwszej części badań, w której starano się ustalić jakie cechy „wyjątkowych” seniorów zauważają studenci oraz określić najczęściej występujące antystereotypy starości.pl_PL
dc.description.abstractThe elderly are often seen through the prism of negative stereotypes of old age. To change little perspective of looking at this age group, the author of the article has taken up the implementation of empirical research, in order to show the different dimensions of life of seniors, which may be regarded as “exceptional” elderly. The research’ person were students of the social sciences of University of Warmia and Mazury in Olsztyn, who have agreed to select and describe one old person, in their opinion exceptional and interview with the older person. Content of the article concerns to the first part of research, which sought to determine what features of exceptional seniors note the students and identify the most common of antistereotypes of old age.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja została dofinansowana z grantu Urzędu Miasta Łodzi, nr 91/03/2014pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;315
dc.subjectosoby starszepl_PL
dc.subjectstereotypy starościpl_PL
dc.subject„wyjątkowi” seniorzypl_PL
dc.subjectelderlypl_PL
dc.subjectantistereotypes of old agepl_PL
dc.subject„exceptional” seniorspl_PL
dc.title„Wyjątkowi” seniorzy w percepcji studentówpl_PL
dc.title.alternative„Exceptional” Seniors in the Perception of Studentspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[91]-107pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Pedagogiki Opiekuńczej, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztynpl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesBabbie E. (2008), Podstawy badań społecznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2010), Projektowanie badania jakościowego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKvale S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2009), Interpretacja danych jakościowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSławecki B. (2012), Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, [w:] Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.) (1997), Mały słownik języka polskiego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSusułowska M. (1989), Psychologia starzenia się i starości, Wydawnictwo PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSusułowska M. (1986), Psychologiczne problemy starzenia się człowieka starego, [w:] Encyklopedia Seniora, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E. (1994), Jakość życia na emeryturze – miarą kultury społecznej, „Praca Socjalna”, nr 4.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E. (1995a), Człowiek starszy w społeczeństwie polskim, „Praca Socjalna”, nr 4.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E. (1995b), Polska starość demograficzna wyzwaniem dla edukacji, „Edukacja Dorosłych”, nr 3.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E. (2002), Kreowanie wizerunku polskiej starości – wsparcie, opieka, pomoc i edukacja. „Pedagogika Społeczna”, nr 4.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/0208-6018.315.07
dc.relation.volume4pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord