Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichalewski, Kazimierz
dc.date.accessioned2016-01-19T08:52:39Z
dc.date.available2016-01-19T08:52:39Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16649
dc.description.abstractShort advertisement films occupy a large part (especially around the peak viewing hours) of everyday programmes of the Polish stale television. Even though it is possible to imagine an advertisement film employing only extralinguistic means of communication, the advertisements in generał, have so far been using written and spoken texts. The basic function of such a text and of the whole film is to encourage the viewers to buy the advertised product. However, independently of the sender’s intention, both the film and its text may have other functions' The same text repeated many times can be stored in memory, and then called to mind, at least in fragments, just like certain belles-lettres expressions. As such, it can become an inviting and intrusive language pattern. The article concentrates on the most important, in the author’s view, features of television texts, their contents, composition, and syntax. It also justifies the need for a morę detailed analysis of such texts.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;34
dc.titleTeksty reklamy telewizyjnejpl_PL
dc.title.alternativeTexts of Television Advertisementspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[69]-75pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord