dc.contributor.author | Kwiatkowski, Eugeniusz | |
dc.contributor.author | Roszkowska, Sylwia | |
dc.date.accessioned | 2015-12-16T00:40:26Z | |
dc.date.available | 2015-12-16T00:40:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15603 | |
dc.description | Wydrukowano z dostarczonych Wydawnictwu UŁ gotowych materiałów | pl_PL |
dc.description.abstract | The main goal of the paper is to define the regional distribution of educational infrastructure
and its factors in Poland in 1991-2004. According to endogenous growth theory (see Lucas, 1998),
a human capital plays the crucial role in economic growth. Moreover human capital increases
because of the purposeful investment (schooling mainly) in this stock.
The statistical analyses provided in this paper confirm that there is statistically significant
regional diversity of educational infrastructure. Moreover, each element of educational
infrastructure has different impact on the explained variable. The most important are factors
connected with educational potential rather, especially the potential of tertiary education. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;219 | |
dc.title | Infrastruktura edukacyjna w Polsce w okresie transformacji | pl_PL |
dc.title.alternative | Educational Infrastructure in Poland during the Transition Period | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008 | pl_PL |
dc.page.number | 7-29 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedry Makroekonomii | pl_PL |