Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBoguslauskas, Vytautas
dc.contributor.authorNeverauskas, Bronius
dc.contributor.authorValančienė, Loreta
dc.date.accessioned2015-12-13T20:33:48Z
dc.date.available2015-12-13T20:33:48Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15516
dc.description.abstractThe novelty of the research and its scientific value are defined by theoretical and practical results, which proved the usefulness of the application of customer differentiation system in practice, i.e. showed that the application of the decision making methodology makes it possible to efficiently design management decision structures, conforming to the conditions of the changing environment and to evaluate their impact on maximizing utility rate, which integrate the company's profitability and customer satisfaction rate. Ali this serves as a background for advance rejection of ineffective customer managing solutions, selecting long-term relationships between company and customer. Based on the accumulated research results, the paper states that the new customer differentiation system derived ensures the quality of management decisions as well as positive results of a company. It particularly reflects customer satisfaction and company's profitability rates. The paper took the first step in the implementation of customer differentiation systems and in making an empirical examination of cost management and value creation perspective integration in a management system. It is probable that the received and disseminated theoretical and practical results will become a starting point for the further researches.pl_PL
dc.description.abstractWartość przeprowadzonego badania polega na uzyskaniu teoretycznych i praktycznych wyników, potwierdzających użyteczność systemu różnicowania klientów w praktyce. Wyniki badań wykazały, że stosowanie metodologii decyzyjnej pozwala na ustalenie właściwej struktury założeń decyzyjnych, odpowiadającej zmienności otoczenia oraz na ocenę ich wpływu na maksymalizację korzyści, integrującą stopę zysku przedsiębiorstwa i stopień zaspokojenia potrzeb klienta. Wszystko to służy jako podstawa do odrzucenia nieefektywnych rozwiązań i wyboru wariantu, zapewniającego korzystne długookresowe relacje firma-klient. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzamy, że opracowany przez nas system różnicowania klientów zapewnia wysoką jakość decyzji oraz pozytywne wyniki przedsiębiorstwa. Artykuł ten to pierwszy krok w kierunku wprowadzenia systemu różnicowania klientów oraz empirycznej weryfikacji efektywności stosowania zintegrowanego podejścia w zarządzaniu. Można przypuszczać z dużym prawdopodobieństwem, że uzyskane na podstawie przeprowadzonych badań teoretyczne i praktyczne wyniki będą stanowić punkt wyjścia do dalszych prac w tym zakresie.pl_PL
dc.description.abstractNepaisant augančio nematerialaus turto svarbos suvokimo, daugelyje salių jis iślieka ignoruojamas tradicineje atskaitomybeje ir ataskaitų procedurose. Praktiškai visos nematerialios investicijos finansinese ataskaitose yra fiksuojamos kaip iślaidos, bet ne kapitahzuojamos (traktuojamos kaip turtas), ir nuamortizuojamos prognozuojamame naudos laikotarpyje. Materialaus-nematerialaus turto asimetnja stingant informacijos apie investicijas į nematerialų turtą daro socialinę ir ekonominę żalą. Sio straipsnio autoriai analizuoja pagrindines nematerialaus turto atspindejimo tradicinese finansinese ataskaitose sunkumų problemas, pasiūlydami jų sprendimo būdus ir prognozuodami informacijos apie nematerialtų turtą fiksavimo ateitį atskaitomybese.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;173
dc.titleCustomer Differentiation System: Compatibility of Value Creation and Cost Managementpl_PL
dc.title.alternativePotrzeba zmian w tradycyjnym systemie rachunkowości związana ze współczesną koncepcją kapitału intelektualnegopl_PL
dc.title.alternativePoreikis pokyčiams tradicinėje apskaitos sistemoje, sąlygotas modernios intelektualaus kapitalo koncepcijospl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004pl_PL
dc.page.number121-131pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKaunas University of Technology, Economics and Management Faculty, Accounting Departmentpl_PL
dc.contributor.authorEmailVytautas.Boguslauskas@evf.ktu.ltpl_PL
dc.contributor.authorEmaillvalanciene@hotmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmaildekvf@adm.ktu.ltpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord