dc.contributor.author | Lewoc, Krzysztof | |
dc.date.accessioned | 2015-12-11T12:01:40Z | |
dc.date.available | 2015-12-11T12:01:40Z | |
dc.date.issued | 1988 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15453 | |
dc.description.abstract | Artykuł jest krytycznym spojrzeniem na istniejący stan rzeczy w nauczaniu
intonacji podczas praktycznej nauki języka angielskiego na II roku filologii angielskiej. Nauczanie intonacji zostało ocenione jako mało skuteczne.
Wśród głównych przyczyn wymieniono: nieadekwatne do nauczania w sytuacji szkoły
wyższej cele kursu, nieodpowiednie metody i techniki, niską motywację
studentów oraz ich ogólnie niższe zdolnośc i recepcyjne i produkcyjne w tej
dziedzinie języka. Poruszony został problem niskiego statusu przedmiotu oraz trudność i związanych z rzetelną oceną stanu czynnego i biernego opanowania
intonacji przez studentów.
Zasugerowano kilka sposobów zwiększenia efektywności nauczania intonacji w kwestii ogólnego podejścia, metod i technik. Nakreślone również zostały szersze perspektywy poprawy sytuacji w tej dziedzinie. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;19 | |
dc.title | Some Remarks on Teaching Intonation to Polish Students of English | pl_PL |
dc.title.alternative | Uwagi na temat uczenia polskich studentów intonacji angielskiej | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [57]-66 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Zakład Językoznawstwa Stosowanego | pl_PL |