Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLewoc, Krzysztof
dc.date.accessioned2015-12-11T12:01:40Z
dc.date.available2015-12-11T12:01:40Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15453
dc.description.abstractArtykuł jest krytycznym spojrzeniem na istniejący stan rzeczy w nauczaniu intonacji podczas praktycznej nauki języka angielskiego na II roku filologii angielskiej. Nauczanie intonacji zostało ocenione jako mało skuteczne. Wśród głównych przyczyn wymieniono: nieadekwatne do nauczania w sytuacji szkoły wyższej cele kursu, nieodpowiednie metody i techniki, niską motywację studentów oraz ich ogólnie niższe zdolnośc i recepcyjne i produkcyjne w tej dziedzinie języka. Poruszony został problem niskiego statusu przedmiotu oraz trudność i związanych z rzetelną oceną stanu czynnego i biernego opanowania intonacji przez studentów. Zasugerowano kilka sposobów zwiększenia efektywności nauczania intonacji w kwestii ogólnego podejścia, metod i technik. Nakreślone również zostały szersze perspektywy poprawy sytuacji w tej dziedzinie.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;19
dc.titleSome Remarks on Teaching Intonation to Polish Students of Englishpl_PL
dc.title.alternativeUwagi na temat uczenia polskich studentów intonacji angielskiejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[57]-66pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Zakład Językoznawstwa Stosowanegopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord