Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKozłowski, Aleksander
dc.date.accessioned2015-12-09T07:09:20Z
dc.date.available2015-12-09T07:09:20Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15276
dc.description.abstractW artykule omówione zostały problemy analizy i odtwarzania tekstu w procesie nauczania języków obcych. Przytoczono definicje obu pojęć. Autor nakreślił ponadto niezbędne uwarunkowania umożliwiające pełne zrozumienie tekstu. Wskazano także na zakres analizy tekstów, obejmujący m. in. aspekty: semantyczny, synt aktvczny , pragmatyczny i graficzny. Wyróżnione zostały 2 rodzaje analizy tekstu : językoznawczy i literaturoznawczy. Autor dokonał ponadto próby ustalenia zależności między analizą tekstu, jego odtworzeniem a zrozumieniem tekstu. W drugiej części rozważań przytoczone zostały konkretne modele umożliwiające odtworzenie treści tekstu oraz zaproponowane związane z nimi fazy przyswajania treści tekstu. Po zaprezentowaniu 2 modeli przedstawiono optymalny model odtwarzania tekstu dla celów dydaktyki języków obcych.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;15
dc.titleZum Problem der Textentschlüsselung und Textanalyse im Fremdsprachenunterrichtpl_PL
dc.title.alternativeZ zagadnień rozumienia i analizy tekstu w nauczaniu języków obcychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[133]-142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanegopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord