dc.contributor.author | Kozłowski, Aleksander | |
dc.date.accessioned | 2015-12-09T07:09:20Z | |
dc.date.available | 2015-12-09T07:09:20Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15276 | |
dc.description.abstract | W artykule omówione zostały problemy analizy i odtwarzania tekstu w procesie nauczania języków obcych. Przytoczono definicje obu pojęć. Autor nakreślił ponadto niezbędne uwarunkowania umożliwiające pełne zrozumienie tekstu.
Wskazano także na zakres analizy tekstów, obejmujący m. in. aspekty: semantyczny,
synt aktvczny , pragmatyczny i graficzny. Wyróżnione zostały 2 rodzaje analizy tekstu : językoznawczy i literaturoznawczy. Autor dokonał ponadto
próby ustalenia zależności między analizą tekstu, jego odtworzeniem a zrozumieniem
tekstu.
W drugiej części rozważań przytoczone zostały konkretne modele umożliwiające
odtworzenie treści tekstu oraz zaproponowane związane z nimi fazy przyswajania treści tekstu. Po zaprezentowaniu 2 modeli przedstawiono optymalny model odtwarzania tekstu dla celów dydaktyki języków obcych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | de | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;15 | |
dc.title | Zum Problem der Textentschlüsselung und Textanalyse im Fremdsprachenunterricht | pl_PL |
dc.title.alternative | Z zagadnień rozumienia i analizy tekstu w nauczaniu języków obcych | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [133]-142 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego | pl_PL |