Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStefański, Arturpl_PL
dc.date.accessioned2015-12-02T15:55:53Z
dc.date.available2015-12-02T15:55:53Z
dc.date.issued2014pl_PL
dc.identifier.issn0208-6018pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14817
dc.description.abstractCelem artykułu jest ocena rentowności firm rodzinnych województwa wielkopolskiego z sektora MSP.Rentowność firm rodzinnych będzie porównana z firmami nierodzinnymi działającymi w tych samych branżach, czemu towarzyszą hipotezy, że rentowność sprzedaży firm rodzinnych jest niższa od rentowności firm nierodzinnych (H1) oraz, że rentowność kapitałów własnych firm rodzinnych jest niższa niż pozostałych podmiotów (H2). W analizie uwzględniono również czas trwania firm rodzinnych, czemu z kolei towarzyszy hipoteza, że rentowność firm rodzinnych jest wprost proporcjonalna do czasu ich trwania (H3).Analiza oparta jest na danych z 447 firm rodzinnych, obejmuje wyniki finansowe z roku 2010.W badanej populacji dominują firmy rentowne, nierentownych było 49 podmiotów, tj. około 11% populacji.Wyniki badania pozwalają na potwierdzenie hipotez H2 i H3, tylko hipoteza H1 nie może zostać zweryfikowana pozytywnie.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_US
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; 300pl_PL
dc.titleRENTOWNOŚĆ FIRM RODZINNYCH W WOJEWÓDZTWIE WIELKOPOLSKIMen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorEmailartur.stefanski@wsb.poznan.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord