Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDacy-Ignatiuk, Katarzyna
dc.contributor.authorOleksik, Ireneusz
dc.date.accessioned2015-12-01T16:01:48Z
dc.date.available2015-12-01T16:01:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationK. Dacy-Ignatiuk, I. Oleksik, Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 191-204.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-420-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14689
dc.description.abstractNabywanie wiedzy i umiejętności przez działanie od dawna stanowi ważny aspekt w kształceniu. Każdy nauczyciel praktyk jednak wie, że niezmiernie trudno jest w warunkach obecnej szkoły znaleźć czas i możliwości techniczne na poprawnie przeprowadzone ćwiczenia praktyczne. Gonitwa za wypracowaniem odpowiedniej liczby godzin z przedmiotu skutecznie zniechęca wielu nauczycieli do realizacji podstawy programowej poza murami szkoły. Autorzy, nauczycielka geografii w ZS nr 1 w Tychach wraz z kolegą, biologiem, wypracowali własny sposób na zmierzenie się z tym problemem: od dekady organizują w szkole przyrodnicze obozy naukowe na terenie kraju, od sześciu zaś lat – wyprawy naukowe w różne regiony świata. Przedstawione treści przybliżają zarówno same formy pracy z uczniami z ich wymiernymi efektami, jak i stronę logistyczną przedsięwzięcia wraz z wnioskami na przyszłość.pl_PL
dc.description.abstractThe acquisition of knowledge and skills by action has long been an important aspect in education. Each of practising teachers, however, knows that at a present-day school it is extremely difficult to find the time and technical capability to carry out practical activities properly. The pursuit of conducting the appropriate number of hours of the course, effectively discourages many teachers from the implementation of the curriculum beyond the school walls. The authors, a geography teacher in SC No. 1 in Tychy, along with a colleague – a biologist, worked out his own way to deal with this problem: for a decade they have been organizing school scientific camps across the country, and for six years – school expeditions to various parts of the world. The article introduces the forms of working with students, along with the notable effects, as well as the logistic side of the project, together with conclusions for the future.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesPrace Komisji Edukacji Geograficznej;3
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectzajęcia terenowepl_PL
dc.subjectszkolne wyprawy naukowepl_PL
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectfieldworkspl_PL
dc.subjectschool scientific expeditionspl_PL
dc.titleWyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychachpl_PL
dc.title.alternativeSchool expeditions and scientific camps as an alternative form of learning by action – an example of teacher’s good practice in School Complex No. 1 in Tychypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[191]-204pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZespół Szkół nr 1 w Tychach, 43-100 Tychy, pl. św. Anny 1b/3pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZespół Szkół nr 1 w Tychach, 43-100 Tychy, ul. Owczarska 1pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-453-2
dc.referencesBerne I., 1984, Zajęcia w terenie, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzerny M., Szkurłat E., 2011, Komentarz do podstawy programowej przedmiotu geografia, [w:] Podstawa programowa z komentarzami, t. 5. Załączniki do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, s. 177–194: www.men.gov.pl.pl_PL
dc.referencesDenek K., 1981, Nauczyciele kraju ojczystego, „Życie Szkoły”, 10, s. 3–8.pl_PL
dc.referencesDenek K., 2011, Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna, WSPiA, Poznań.pl_PL
dc.referencesGumowski A., 2003, Dlaczego turystyka i krajoznawstwo?, [w:] Krajoznawstwo i turystyka w szkole, Zarząd Główny PTTK, Warszawa, s. 11–13.pl_PL
dc.referencesKruczek Z., Kurek A., Nowacki M., 2007, Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki, Wydawnictwo Proksenia, Kraków.pl_PL
dc.referencesPiskorz S. (red.), 1997, Zarys dydaktyki geografii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół: www.men.gov.pl.pl_PL
dc.referencesWinklewski J., 1977, Metodyka geografii, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.contributor.authorEmaildacyignatiuk@onet.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailptachutychy@onet.eupl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord