dc.contributor.author | Chromik, Zbigniew | |
dc.date.accessioned | 2015-11-30T11:51:28Z | |
dc.date.available | 2015-11-30T11:51:28Z | |
dc.date.issued | 1981 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14633 | |
dc.description.abstract | The author presents the function and meaning of the notion "lexical item''
in the Polish language teaching program. Having reviewed textbook vocabulary
from the point of view of range and frequency he selected a group of 1291
with 6912 counts of their use which he limited to 299 derivatives built from
151 stem words. He points out the necessity of developing pupils vocabulary
to ensure the optimum of glottodidactic structure of vocabulary size in
the teaching process. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;2 | |
dc.title | Dyspersja i frekwencja derywatów w ortograficznie trudnym słownictwie podręczników szkolnych | pl_PL |
dc.title.alternative | The range and frequency of derivatives in text book vocabulary of difficult spelling | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [31]-43 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Wyższa Szkoła Pedagogiczna | pl_PL |