Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChromik, Zbigniew
dc.date.accessioned2015-11-30T11:51:28Z
dc.date.available2015-11-30T11:51:28Z
dc.date.issued1981
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14633
dc.description.abstractThe author presents the function and meaning of the notion "lexical item'' in the Polish language teaching program. Having reviewed textbook vocabulary from the point of view of range and frequency he selected a group of 1291 with 6912 counts of their use which he limited to 299 derivatives built from 151 stem words. He points out the necessity of developing pupils vocabulary to ensure the optimum of glottodidactic structure of vocabulary size in the teaching process.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;2
dc.titleDyspersja i frekwencja derywatów w ortograficznie trudnym słownictwie podręczników szkolnychpl_PL
dc.title.alternativeThe range and frequency of derivatives in text book vocabulary of difficult spellingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[31]-43pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Pedagogicznapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord