Turyzm/Tourism: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 901-920 z 1087
-
Struktura dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcja uzdrowiskowa gmin uzdrowiskowych województw kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i podkarpackiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Celem autora artykułu jest określenie i wyjaśnienie związku między strukturą dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcją uzdrowiskową gmin województw kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i podkarpackiego. Wykorzystano technikę ... -
Wykorzystanie funduszy europejskich na rozwój zagospodarowania turystycznego gmin nadmorskich Pobrzeża Bałtyku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W artykule podjęto zagadnienie wykorzystania środków finansowych z funduszy europejskich na rozwój zagospodarowania turystycznego gmin nadmorskich Pobrzeża Bałtyku w Polsce. Dokonano szczegółowej analizy absorpcji funduszy ... -
Zjawisko przestępczości w destynacjach turystycznych. Przegląd badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Turystyka stała się zjawiskiem powszechnym, a z różnych względów także bardzo istotnym, zwłaszcza dla regionów czy krajów rozwijających się, co spowodowało, że postrzegano ją zwykle jako zjawisko pozytywne. Nowe opracowania ... -
Domena internetowa w promocji gospodarstw agroturystycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Celem autora artykułu była analiza adresów internetowych gospodarstw agroturystycznych pod kątem ich rodzaju oraz potencjału – informacyjnego i marketingowego. Badania wykonano w zbiorze 1121 witryn internetowych. Analizie ... -
Motywy wyboru i oczekiwania studentów z Ukrainy wobec kształcenia na kierunkach związanych z turystyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Celem badań była analiza motywów wyboru oraz identyfikacji oczekiwań studentów z Ukrainy wobec kształcenia na kierunkach z zakresu turystyki. W postępowaniu badawczym wykorzystano kwestionariusz ankiety skierowany do ... -
Postrzeganie Szlaku Architektury Przemysłowej Łodzi przez mieszkańców miasta. Przykład partycypacji społecznej w badaniach nad turystyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Łódź jako miasto postindustrialne posiada duży potencjał dla turystyki poprzemysłowej. Próbą jego wykorzystania było utworzenie Szlaku Architektury Przemysłowej Łodzi, łączącego obiekty związane z przemysłową przeszłością ... -
The Issue of Tourist Accommodation in the Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism
(Lodz University Press, 2017-05-13)The aim of the study is to analyze the contents of the articles published in the Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism with special attention paid to texts describing tourist accommodation in its broadest sense. ... -
The Characteristics of Cultural Tourists who Visit Urban Jewish Heritage Centres: The Case Study of Visitors to the White Stork Synagogue in Wrocław
(Lodz University Press, 2017-05-13)Since the White Stork Synagogue in Wrocław has been restored, opened to visitors and become a part of the so-called District of the Four Faiths promoted by the city council, both the synagogue and its neighbourhood have ... -
Cannabis Indica as a Motivation for Foreign Travel by Polish Citizens
(Lodz University Press, 2017-05-13)Based on an anonymous on-line questionnaire survey, conducted among 1000 respondents, the authors present their demographic, socio-economic and spatial profile, their attitude to cannabis and the tourist trips they went ... -
The Importance of Benchmarking in the Innovative Activities of Tourism Enterprises: The Case Study of Lot S.A. Polish Airlines
(Lodz University Press, 2017-05-13)The aim of this article is to identify the importance of benchmarking as a source of innovation in the activities of tourism enterprises through the case study of LOT S.A. Polish Airlines. To expand, the objective was to ... -
Evaluation of the Visual Attractiveness of the Landscape in Selected Areas in Poland
(Lodz University Press, 2017-05-13)In the article photographs presenting the natural landscape of various areas of Poland: lowlands, highlands, lake districts, mountains, cliffs and dune coastlines, have been analyzed. Moreover, photographs presenting diverse ... -
The Multi-Sensory Landscape as an Inspiration in the Creation of a Tourism Product
(Lodz University Press, 2017-05-13)Stimulated by growing competition in the tourism market, the offer available needs to be continuously enhanced, and as a result those doing the development reach out for increasingly sophisticated measures. An important ... -
Social Media and Hotel E-Marketing in Iran: The Case of Parsian International Hotels
(Lodz University Press, 2017-05-13)With a quantitative study, this research has aimed to investigate the role of social media in Iranian hotels’ electronic marketing. A questionnaire technique was used on a sample of 140 marketers who work in the Parsian ... -
Travel Websites: A Relevant Source of Statistical Information?
(Lodz University Press, 2017-05-13)This study explores the two most popular travel websites: TripAdvisor, based fully on the Travel 2.0 and UGC application; and Booking.com, which has developed as an online travel agency website but has also absorbed a ... -
Approaches to Active Tourism in the Urals and in Perm Krai
(Lodz University Press, 2017-02-18)Located in the south of Ural, Perm Krai, apart from mineral resources and well-developed industry, can boast vast areas that lend themselves to active and qualified tourism, with the quality of an amateur sport. The ... -
Mountain Hiking in Tatra National Park
(Lodz University Press, 2017-02-18)Tatra National Park is the most frequently visited national park in Poland. During the peak season (summer), it attracts both ‘fully aware’ tourists, properly prepared for mountain hiking, and ‘casual’ hikers, motivated ... -
SKI Touring in Poland: Who Takes Part in this Form of Specialised Tourism? How Do They Take Part and Why?
(Lodz University Press, 2017-02-18)The article presents a description of ski touring by Polish tourists. The author is looking for answers to the following questions: Who goes on this form of tourism? How and why? How experienced are the tourists? Are they ... -
Łódź as an Arena of Grand Sports Events: Selected Examples
(Lodz University Press, 2017-02-18)The paper presents Łódź as a city where major sports events are held. Several sports facilities are featured which make it possible to organize various kinds of events, including international ones. In recent years, based ... -
Escape Rooms: A New Offer in the Recreation Sector in Poland
(Lodz University Press, 2017-02-18)Globalization leaves its footprint on the leisure market contributing to the global popularization of brand new forms of recreation. A perfect example of such instant diffusion of innovation on a global scale is the rapid ... -
Relations between Tourism and Sport in the Context of Tourism as an Academic Discipline
(Lodz University Press, 2017-02-18)The specific objective of the paper is to discuss the mutual relations between tourism and sport and, in a wider context, to draw the reader’s attention to the potentially excessive range of research goals in tourism as a ...