Turyzm/Tourism: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 921-940 z 1087
-
Sports Tourism: Terminological Discussion
(De Gruyter Open, 2017-02-18)This article is a terminological discussion concerning sports tourism and those experts who stress its complexity, multifacetedness and heterogeneity. They distinguish between passive and active participation in sports ... -
Łódzka przestrzeń czasu wolnego w percepcji licealistów i słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Artykuł jest podsumowaniem badań dotyczących percepcji przestrzeni czasu wolnego, przeprowadzonych w roku 2014 wśród łódzkich licealistów i słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Porównano spojrzenie obu tych grup na ... -
Problematyka zakwaterowania turystycznego w czasopiśmie „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Celem artykułu jest analiza treści publikowanych na łamach czasopisma naukowego „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, ze szczególnym uwzględnieniem opracowań dotyczących szeroko rozumianego zakwaterowania ... -
Charakterystyka turystów kulturowych zainteresowanych dziedzictwem żydowskim w miastach na przykładzie odwiedzających synagogę Pod Białym Bocianem we Wrocławiu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W związku z przywróceniem świetności synagodze Pod Białym Bocianem we Wrocławiu i jej udostępnieniem dla odwiedzających, a z drugiej strony promowaniem tzw. Dzielnicy Czterech Świątyń przez władze miejskie Wrocławia można ... -
Konopie indyjskie jako motyw zagranicznych podróży turystycznych obywateli Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Na podstawie anonimowej ankiety internetowej przeprowadzonej z 1 tys. respondentów przedstawiono ich charakterystykę demograficzną, społeczno-ekonomiczną i przestrzenną, ich stosunek do konopi indyjskich oraz podejmowane ... -
Znaczenie benchmarkingu w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie Polskich Linii Lotniczych LOT SA
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Celem artykułu jest identyfikacja znaczenia benchmarkingu jako źródła innowacji w działalności przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie Polskich Linii Lotniczych LOT. Uszczegółowieniem tego celu jest wskazanie działów ... -
Ocena atrakcyjności wizualnej krajobrazu wybranych obszarów Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W artykule poddano analizie zdjęcia krajobrazów naturalnych rożnych obszarów Polski. Analizowane zdjęcia prezentowały krajobraz: nizinny, wyżynny, pojezierny, górski, wybrzeża klifowego oraz wybrzeża mierzejowego. Wybrano ... -
Multisensoryczność krajobrazu jako inspiracja w kreowaniu produktu turystycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Coraz większa konkurencja na rynku turystycznym pobudza do ciągłego udoskonalenia oferty sprawiając, że jej twórcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane środki. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na coraz częściej ... -
Media społecznościowe a e-marketing hotelarski w Iranie – przykład Parsian International Hotels
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Celem badań ilościowych była analiza roli mediów społecznościowych w marketingu hoteli irańskich za pośrednictwem Internetu. Zastosowano technikę kwestionariuszową na próbie 149 marketerów zatrudnionych w dziale marketingu ... -
Turystyczne portale internetowe – wiarygodne źródło informacji?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł jest wynikiem analizy studium przypadku opartego na dwóch najbardziej popularnych portalach internetowych, z których jeden bazuje na technologii Travel 2.0 oraz aplikacji typu UGC i jest to TripAdvisor, podczas gdy ... -
Skituring w Polsce. Kto, jak i dlaczego uprawia tę formę turystyki kwalifikowanej?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W artykule przedstawiono charakterystykę polskich turystów uprawiających skituring. Poszukiwano odpowiedzi na pytania: kto, jak i dlaczego uprawia tę formę turystyki? Jakie doświadczenie mają badani turyści, czy mają ... -
Łódź Leisure Time Space as Perceived by Liceum Students and Members of the ‘Universities of the Third Age’
(Lodz University Press, 2017-02-07)The article is a summary of research into the perception of leisure time space, conducted in 2014 among Liceum students (aged 16-19) and members of the ‘Universities of the Third Age’ (U3A) in Łódź. The author compared ... -
The Role of the Inhabitants of Łódź in the Urbanisation of its Surrounding Area
(Lodz University Press, 2017-02-07)This article describes the urbanisation process within the recreational region surrounding Łódź. After an introduction to theoretical issues, the topic will be the ongoing changes, their stages, and effects on various ... -
Opportunities and Limitations for MICE Tourism Development in Łódź
(Lodz University Press, 2017-02-07)Business tourism plays an important role in the tourism industry of Łódź. However, compared to other Polish cities relatively few MICE meetings are organised there. The purpose of this article is therefore to analyse the ... -
Tourism Development in Łódź in 2000-2014: Directions and Character of Change
(Lodz University Press, 2017-02-07)The primary aim of the article is to present the scope and character of tourism in Łódź, between 2000 and 2014. The author will show both the overall changes in numbers of registered tourists during those 15 years, its ... -
Museums of Łódź as an Element of Tourism Space and the Connection between Museums and the City’s Tourism Image
(Lodz University Press, 2017-02-07)This article deals with the museum potential of Łódź. The first sections describe the kinds and significance of museums, their location in the city and the attractiveness of their collections, premises and organized events. ... -
Travel Agencies in Łódź at the Beginning of the 21st Century: Their Origins, Types and Distribution
(Lodz University Press, 2017-02-07)The article presents a continuation of research on the distribution of travel agencies in Łódź, carried out in the mid-1990s, 2006 and 2010 by academics from the Institute of Urban and Tourism Geography. Observations on ... -
Hotels in Łódź City Space
(Lodz University Press, 2017-02-07)The article is an attempt to describe the current development level of the hotel base in Łódź – the third largest city in Poland. The analysis deals with both historical and spatial aspects. The detailed analysis of the ... -
Gastronomy as a Tourism Attraction for Łódź
(Lodz University Press, 2017-02-07)Over the last 25 years, a rapid development in gastronomic services in Łódź and other large Polish cities has been observed, as a result of a growing interest in good cooking both on the part of inhabitants and visitors ... -
The Fountains of Łódź: Their Relevance to the Lives of its Inhabitants
(Lodz University Press, 2017-02-07)This paper presents the characteristics of the fountains of Łódź, their location in the public spaces of the city and changes in various time periods. Special attention is drawn to the function of fountains in contemporary ...
