Turyzm/Tourism: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 1087
-
Wprowadzenie do turystyki, M. B. Birżakov, Wydawnictwo „Fundacja Newska" i Dom Wydawniczy „Gerda”, Moskwa-Sankt Petersburg 2005, ss. 443
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007) -
Systemy hotelowe - ich początki i ewolucja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)W światowym hotelarstwie rola systemów hotelowych jest coraz większa. O ile ich geneza związana jest z wejściem gospodarki kapitalistycznej w fazę kapitalizmu monopolistycznego, o tyle ich obecny rozwój należy wiązać ... -
Przestrzeń turystyczna - Pojęcie, wymiary, cechy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)W artykule dokonano identyfikacji i charakterystyki cech przestrzeni turystycznej jako głównego przedmiotu badań geografii turyzmu. Podjęto także próbę określenia sposobów pojmowania przestrzeni oraz dokonano podziału ... -
Wykaz publikacji Profesora Marina Bachvarova
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007) -
Rozmieszczenie muzeów w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)Artykuł poświęcony jest polskim placówkom muzealnym i ogólnym tendencjom w ich rozmieszczeniu. Podstawowym zadaniem jest ustalenie, które obszary w Polsce charakteryzują się uprzywilejowaną pozycją w zakresie posiadania ... -
Klastry turystyczne w Rosji i za granicą
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)Światowy przemysł turystyczny znajduje się obecnie w stadium modernizacji produkcji oraz tworzenia klastrów. Analiza porównawcza klastrów turystycznych w Stanach Zjednoczonych, Republice Południowej Afryki, Nowej Zelandii, ... -
Tourist Utilization of the Sport Hotel in Bełchatów in 2003
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006) -
‘Silva-recreation’ and ‘Silva- tourism' and their place in Tourism Terminology
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006) -
‘Workshops on the Geography of Tourism' - the 22nd field seminar, Szczyrk 16-18 September 2005
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006) -
The Importance of Location for the Competitiveness of a Winter Sport Destination
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)The authors point to location as one of the basic factors affecting the competitiveness of a winter sports destination (understood as an area where skiers are provided with both basic and complementary services). The effect ... -
Carpathian Spas during the Transformation Period
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)The author discusses factors affecting the present economic and social situation of spas. Formally, they could be divided into statutory, economic and social. Based on the situation presented here it can be concluded that ... -
Natural and Cultural Education Opportunities in Protected Areas in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)Pointing out the large scale of tourism in protected areas In Poland, and the related dangers and necessary responses, the author presents the theoretical assumptions and facts concerning natural and cultural education ... -
Theoretical and Actual Tourism Penetration Areas in Łódź
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)The aim of the article is to compare theoretical and actual tourism penetration areas using the example of Lodz. On the basis of his research, the author draws conclusions regarding the use of theoretical penetration areas ... -
Military Sites from the Second World War in Lower Silesia as a Tourism Product: Current Use and Opportunities for Development
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006)Lower Silesia has the potential to become a destination region for military tourism in Poland because of its significant collection of military sites from the Second World War. Some of them, like the 'Riese' underground ... -
Report from the International Conference on Border Tourism and Community Tourism Development - China, Xishuagbanna, 6-9 July 2005
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2006) -
The Meaning of Genocide and Terror in Cognitive Tourism
(Lodz University Press, 2013)The article considers the influence of acts of terror and war crimes on both the development of tourism, or a lack of it. Terrorist attacks, the victims of which are tourists as well as local citizens, constrain or ... -
Tourist Product in Experience Economy
(Lodz University Press, 2013)The turn of the 20th and 21st c. was marked by the development of experience economy, in which the basic commodities are not specific products, but the customers’ emotions, impressions and experiences. Tourism has always ... -
Touristically-Attractive Springs in the Polish Lowlands
(Lodz University Press, 2013)On the basis of available published materials and his own research, the author identifies the 27 most attractive springs in the Polish Lowlands. He describes their most important landscape and tourism assets – the relief ... -
What is Nature Tourism? Case Study: University Students
(Lodz University Press, 2013)On the one hand in recent years nature tourism (turystyka przyrodnicza) has constituted a significant part of the tourism industry, on the other it has caused many problems for researchers attempting to define the phenomenon. ...