Show simple item record

dc.contributor.authorKukułka-Wojtasik, Anna
dc.date.accessioned2015-11-10T11:48:40Z
dc.date.available2015-11-10T11:48:40Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13482
dc.description.abstractWizja świata u Céline'a jest mocna i trudno dopatrzyć się w niej elementów optymistycznych. Tematyka dzieła sprawia wrażenie specjalnie dobranej do czarnego kolorytu przemyśleń pisarza - najogólniej mówiąc, jest to nędza ludzkiej kondycji z jej chorobami, ubóstwem i nieustanna groźbą śmierci. Nicość i zgnilizna ogarniająca wszystko i wszystkich zdają się główną dominantą wizji Céline'a, jednak swoisty język i retoryka czarnego humoru sprawiają, że obrzydzenie i wstręt, sięgając zenitu absurdu, wywołują śmiech. Artykuł opisuje techniki czarnego humoru, który rodzi się zderzenia hiperbolicznego nagromadzenia elementów makabrycznych z ich absurdalnością wynikającą z nieadekwatności językowej i sytuacyjnej.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;3
dc.titleMisère de la condition humaine chez Célinepl_PL
dc.title.alternativeNędza kondycji ludzkiej u Céline'apl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number143-154pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité Nicolas Copernic, Toruńpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record